Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/17460
Title: Η ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΝΕΠΤΥΓΜΕΝΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΠΡΟΟΡΙΣΜΩΝ, ΌΠΩΣ ΑΥΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ ΒΑΣΕΙ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΣΙ ΤΗΣ ΚΩ
Authors: ΣΒΥΝΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
Issue Date: 4-Sep-2009
Abstract: Διανύουμε τους τελευταίους μήνες την πιο κρίσιμη και συνάμα αβέβαιη περίοδο τηςπρόσφατης ιστορίας, όσον αφορά στην παγκόσμια οικονομία. Η τουριστικήβιομηχανία έχει εισέλθει σε μία «νέα εποχή», εποχή ανακατατάξεων τόσο σε εθνικό,όσο και σε διεθνές επίπεδο, με αποτέλεσμα να μην υφίσταται πλέον η διασφαλισμένηκαι σταθερή κυρίαρχη θέση της, αλλά να την χαρακτηρίζει το πρόσκαιρο τωναπορρεόντων πλεονεκτημάτων της, στα πλαίσια ενός άκρως ανταγωνιστικούπεριβάλλοντος.Το ενδιαφέρον της τουριστικής πολιτικής εστιάζεται ειδικά τα τελευταία χρόνια στηνπροώθηση του τουρισμού σε αναπτυσσόμενες περιοχές (μέσα από ειδικέςεπιδοτήσεις, διαφήμιση κλπ), καθώς έχει πλέον αποδειχτεί πως το τουρισμός είναιεκείνος ο τομέας που μπορεί να δώσει ιδιαίτερη ώθηση στην οικονομία. Υπάρχουνόμως πολλές περιοχές, αναπτυγμένες τουριστικά, που βρίσκονται σε κρίσιμηκατάσταση, καθώς το τουριστικό τους προϊόν αρχίζει και φθίνει, νέοι ανταγωνιστέςκερδίζουν το μερίδιο του λέοντος, νέες επιχειρήσεις έχουν σαν αποτέλεσμα τοσφράγισμα και τον αφανισμό των παλαιότερων και μικρότερων και κρίνεταιεπιτακτική η ανάγκη για κινήσεις που θα «αναζωογονήσουν» την περιοχή.Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει το θέμα της ανταγωνιστικότηταςπροορισμών που είναι ήδη ανεπτυγμένοι και φτάνουν στο σημείο του κορεσμού.Παρουσιάζουμε και αναλύουμε τους γενικούς κανόνες και συσχετισμούς τηςανταγωνιστικότητας με την τουριστική ζήτηση, την τουριστική προσφορά και τονκαταναλωτή. Αναλύουμε τη θέση της Ελλάδας στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτηανταγωνιστικότητας βάσει της ετήσιας μελέτης του Παγκόσμιου ΟργανισμούΤουρισμού αλλά και βάσει άλλων στατιστικών δεικτών. Επίσης, παραθέτουμε όλαεκείνα που απορρέουν από την Παγκόσμια οικονομική κρίση εστιάζοντας στιςεπιπτώσεις στον τομέα του τουρισμού και στα απαραίτητα προς λήψη μέτρα.ς μελέτη περίπτωσης εστιάζουμε στο νησί της Κω κάνοντας την περιγραφή τουτουριστικού της προϊόντος τόσο από την πλευρά των τουριστών, όσο και από τηνπλευρά των παρεχόμενων υπηρεσιών, των υποδομών και των στατιστικών δεικτών.Μέσα από τη διεξαγωγή πρωτογενούς έρευνας στους τουρίστες που έχουν επισκεφτείτην Κω προσδιορίζουμε τους ανταγωνιστές της, τη θέση της, τα ανταγωνιστικά τηςπλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Προτείνουμε τρόπους διατήρησης καιενδυνάμωσης της ανταγωνιστικότητας του νησιού ως τουριστικό προορισμό,αποσαφηνίζοντας το ρόλο της κυβέρνησης, της τοπικής αυτοδιοίκησης, των φορέων,των επιχειρηματιών, της κοινωνίας. Οι προτεινόμενες δράσεις μπορούν ναγενικευτούν και για άλλα τουριστικά κορεσμένα μέρη καθώς βασίζονται στην ιδέατου «νέου τουρισμού», φιλοσοφία που αργά ή γρήγορα θα πρέπει να υιοθετηθεί απότους τουριστικούς προορισμούς, προς την ανταγωνιστική διάκριση και βιωσιμότητάτους.
Appears in Collections:ΔΤΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SVYNOU%20KONSTANTINA.pdf2.94 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.