Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/17450
Title: Η ΥΙΟΘΕΤΗΣΗ ΚΑΙ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Authors: ΒΑΓΓΕΛΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ
Issue Date: 4-Sep-2009
Abstract: Ο ξενοδοχειακός τομέας λειτουργεί σε συνθήκες έντονου ανταγωνισμού και καλείται ναπροσφέρει ξενοδοχειακό προϊόν σταθερά υψηλής ποιότητας. Το προϊόν απαρτίζεται απόυπηρεσίες που προσφέρει το ανθρώπινο δυναμικό στον πελάτη καθ'όλη τη διαμονή του. Ηδιοίκηση ανθρώπινου δυναμικού υπερβαίνει τη διεκπεραιωτική της λειτουργία καιαναλαμβάνει να καταστήσει στελέχη και απλούς υπαλλήλους ενεργούς συμμετόχους στηνεπίτευξη των στόχων της ξενοδοχειακής επιχείρησης. Το σύστημα αξιολόγησης καθίσταταιστρατηγικής σημασίας εργαλείο της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού, καθώς η αξιολόγησηαποτελεί βασικό προαπαιτούμενο προσωπικής ανάπτυξης και βελτίωσης του ανθρώπινουδυναμικού από τη μία πλευρά, και υλοποίησης της επιχειρηματικής στρατηγικής από τηνάλλη. Οι στάσεις των εργαζομένων αναφορικά με τη λειτουργία και το πνεύμα τουσυστήματος αξιολόγησης μπορούν να το ακυρώσουν ή να το υποβοηθήσουν, επομένωςχρήζουν διερεύνησης. Αυτό επιχειρήθηκε με δομημένο ερωτηματολόγιο που δόθηκε σεανώνυμο δείγμα 96 ατόμων (64 Απλών Υπαλλήλων και 32 Μεσαίων Στελεχών) πουεπιλέχθηκαν με δειγματοληψία ευκολίας (convenience sampling) (χωρίς προσωπική επαφήμε το δείγμα) από το συνολικό ανθρώπινο δυναμικό των ξενοδοχείων πέντε αστέρων τουΝομού Θεσσαλονίκης. Το ερωτηματολόγιο αποτελείται από ερωτήσεις και προτάσειςπενταβάθμιας κλίμακας Likert που διερευνούν τις απόψεις του δείγματος για τηνικανοποίησή του από το σύστημα αξιολόγησης του ξενοδοχείου, τη χρησιμότητα τουσυστήματος, τη συμμετοχή τους στην αξιολόγησή τους (ή συναδέλφων τους), το αίσθημαδικαίου που αποκομίζουν και την ποιότητα της επικοινωνίας και ενημέρωσής τους καθ'όλητην περίοδο αξιολόγησης. Τα Μεσαία Στελέχη (ΜΣ) πήραν σαφέστερες θέσεις, είτε θετικέςείτε αρνητικές, ενώ οι Απλοί Υπάλληλοι (ΑΥ) έτειναν περισσότερο προς την ουδετερότητακαι απέφυγαν να υιοθετήσουν σαφώς θετικές ή αρνητικές στάσεις. Το δείγμα γενικώςεπέδειξε προσοχή και συνέπεια κατά τη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου, αν και αγνόησεκάποιες προσκλήσεις να καταγράψει ελεύθερα την άποψή του. Ο άμεσος προϊστάμενοςεπιλέχθηκε ως ο καταλληλότερος αξιολογητής, ενώ η αυτοαξιολόγηση δεν προσείλκυσεπαρά ελάχιστες προτιμήσεις (ίσως και λόγω διατύπωσης της σχετικής ερώτησης). Για τουςΑΥ του δείγματος, η σύνδεση ανταμοιβών με την αξιολόγηση είναι σημαντικό να γίνεταιαποτελεσματικά (άρα δίκαια). Τα ΜΣ θεώρησαν ότι η αξιολόγηση βοηθά κυρίως στονκαθορισμό ατομικών στόχων και υπέδειξαν ανεπάρκεια επικοινωνίας κατά την περίοδοαξιολόγησης (και όχι τόσο κατά τη συνέντευξη). Ικανοποίηση: Οι ΑΥ παρουσιάστηκανμάλλον ικανοποιημένοι, ενώ τα ΜΣ ήταν μάλλον μη ικανοποιημένα από τα συστήματααξιολόγησης των ξενοδοχείων τους. Αίσθημα δικαίου: Η πλειοψηφία του δείγματος θεώρησετο σύστημα δίκαιο, με πιο θετική στάση από τα ΜΣ. Χρησιμότητα: Και οι ΑΥ και τα ΜΣήταν σαφώς θετικοί, με πιο θετικά τα ΜΣ. Επικοινωνία/ενημέρωση: Το δείγμα υπέδειξεέλλειψη ικανοποίησης από τις ερευνώμενες παραμέτρους επικοινωνίας. Συμμετοχή:Ουδέτεροι και επιφυλακτικοί οι ΑΥ, ενώ τα ΜΣ εξέφρασαν πιο έντονες απόψεις, μεθετικότερη στάση έναντι της συμμετοχής στον καθορισμό στόχων. Τα συμπεράσματα απόερευνητικές υποθέσεις (Pearson's Chi-square, SPSS 16, επίπεδο σημαντικότητας α = 0,05)δεν είναι γενικεύσιμα στον πληθυσμό λόγω μη τυχαίας δειγματοληψίας.Λέξεις-κλειδιά: Ξενοδοχειακός τομέας, διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού, αξιολόγησηαπόδοσης, Ελλάδα, Θεσσαλονίκη.
Appears in Collections:ΔΤΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BAGGELI%20CHRISTINA.pdf3.77 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.