Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/17405
Title: Βιώσιμη ανάπτυξη εναλλακτικού τουρισμού στην ευρύτερη περιοχή του ορεινού όγκου του Ταΰγετου [Cd-rom] : προβλήματα και προοπτικές : [Διπλωματική διατριβή]
Authors: ΑΛΕΞΙΑ Κ. ΓΙΑΝΝΟΥΖΑΚΟΥ
Issue Date: 29-Jul-2008
Abstract: Η σύγχρονη θεώρηση περιγράφει την τουριστική δραστηριότητα ως μία διαδικασία αναζήτησης εμπειριών αναψυχής και όχι απλά εικόνων και αξιοθέατων ευχαρίστησης. Ο σύγχρονος τουρίστας είναι επισκέπτης-περιηγητής και οι επιλογές του εμπεριέχουν σε μεγάλο βαθμό τη βιωματική εμπειρία και την ικανοποίηση ενδότερων αναγκών. Τέτοιες είναι η συμμετοχή σε δραστηριότητες διαφορετικές από τις καθημερινές του, συνδεδεμένες με τον τρόπο ζωής του πληθυσμού του προορισμού, το φυσικό και πολιτισμικό του στοιχείο, αλλά και τα ήθη και την τοπική κουλτούρα. Ο επισκέπτης επιδιώκει να αποτελέσει ενεργό μέρος του τόπου που θα βρεθεί, για όσο χρόνο παραμείνει εκεί, και όχι να ειδωθεί ως ένας απλός περαστικός. Με τις σκέψεις αυτές, επιλέχθηκε στην παρούσα εργασία να διερευνηθεί η δυνατότητα για ανάπτυξη ειδικών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού σε τέσσερις επιλεγμένους Δήμους του ορεινού όγκου του Ταΰγετου, υπό το πρίσμα της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης. Η συγκεκριμένη περιοχή διαθέτει πληθώρα φυσικών και πολιτισμικών πόρων, βρίσκεται σε πρωτόλειο στάδιο τουριστικής ανάπτυξης και εκτιμάται ότι με κατάλληλες προϋποθέσεις μπορεί να αναδειχθεί ως αντίστοιχος προορισμός. Η μεθοδολογία που εφαρμόσθηκε, αφορά σε αξιοποίηση συνδυασμού πρωτογενών και δευτερογενών στοιχείων, κατηγοριοποιημένων σε παραμέτρους οικονομικού, κοινωνικού και περιβαλλοντικού χαρακτήρα με τη μορφή ανάλυσης S.W.O.T., στην οποία υιοθετήθηκε ποιοτική εκτίμηση των πόρων στη βάση της προσέγγισης της V.R.I.O. ανάλυσης. Τα δευτερογενή στοιχεία συστηματοποιήθηκαν και παρουσιάστηκαν με τη μορφή κοινωνικοοικονομικών και περιβαλλοντικών παραμέτρων, όπως υπαγορεύει η θεωρία της βιώσιμης ανάπτυξης. Στη συνέχεια ακολούθησε πρωτογενής έρευνα με την εφαρμογή δομημένου ερωτηματολογίου στη περιοχή μελέτης, απευθυνόμενο σε «πρόσωπα-κλειδιά» και επιχειρηματίες της περιοχής (η πλευρά της προσφοράς) και σχολιάσθηκαν τα ευρήματα με τη χρήση δεικτών περιγραφικής στατιστικής. Συμπερασματικά, διαπιστώνεται ότι, ο εν λόγω προορισμός, με την κατάλληλη κινητοποίηση ενδογενών και εξωγενών πόρων στη βάση στοχοθετημένου στρατηγικού σχεδιασμού και ενεργοποιώντας ανάλογα εργαλεία μάρκετινγκ, μπορεί ν αναδειχθεί ως επώνυμος ορεινός προορισμός και ταυτόχρονα να εξυπηρετηθούν οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές συνιστώσες της βιώσιμης ανάπτυξης.
Appears in Collections:ΔΤΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GIANNOYZAKOY%20ALEKSIA.pdf3.47 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.