Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/17363
Title: Ο ρόλος και η σημασία της υποκίνησης του ανθρωπίνου δυναμικού στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις : μελέτη περίπτωσης: ξενοδοχεία Ν.Αχαΐας
Authors: ΦΕΒΡΩΝΙΑ ΑΤΑΛΟΓΛΟΥ
Issue Date: 29-Jul-2008
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑΣκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι να ερευνηθεί ο παράγοντας υποκίνηση και πώς αυτός επηρεάζει την απόδοση των εργαζομένων και κατά συνέπεια ολόκληρη την επιχείρηση. Σαν μελέτη περίπτωσης θα αναφερθούν ξενοδοχειακές επιχειρήσεις του Νομού Αχαΐας.Καθοριστικό παράγοντα για την αναγκαιότητα διερεύνησης του θέματος, αποτελεί το γεγονός ότι η ξενοδοχειακή επιχείρηση είναι ένας δυναμικός, ανθρωποκεντρικός οργανισμός, που δέχεται ισχυρές επιδράσεις από το εξωτερικό περιβάλλον και η επιτυχία του στηρίζεται κατά ένα μεγάλο βαθμό στο ανθρώπινο δυναμικό που απασχολείται σ' αυτήν.Η δομή της εργασίας αποτελείται από δύο μέρη, εκ των οποίων στο πρώτο παρατίθεται το θεωρητικό μέρος της εργασίας και στο δεύτερο αναλύεται η εμπειρική διερεύνηση του ζητήματος που μας απασχολεί.Αναλυτικότερα, το πρώτο μέρος αποτελείται από τέσσερα κεφάλαια στα οποία παρουσιάζονται τα εξής:Στο πρώτο κεφάλαιο, με τίτλο «Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις», γίνεται αναφορά στον ξενοδοχειακό κλάδο για τη διαμόρφωση μιας γενικής εικόνας αυτού όπως, ο ρόλος τωνξενοδοχειακών επιχειρήσεων στην τουριστική ανάπτυξη και στο κοινωνικοοικονομικό σύστημα, το ξενοδοχειακό προϊόν και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ξενοδοχειακού κλάδου, η τυπολογία των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων και οι διακρίσεις των τουριστικών καταλυμάτων και η οργάνωση–τμήματα της ξενοδοχειακής επιχείρησης.Στο δεύτερο κεφάλαιο, με τίτλο «Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού», αναλύεται, η έννοια της διοίκησης του ανθρώπινου δυναμικού, ο ρόλος, οι στόχοι και οι ιδιαιτερότητες αυτής στην αποτελεσματική άσκηση του μάνατζμεντ στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.Στο τρίτο κεφάλαιο, με τίτλο «Ηγεσία», παρουσιάζονται οι πιο γνωστές θεωρίες της Ηγεσίας και ο ρόλος αυτής, ως παράγοντας υποκίνησης του προσωπικού.Στο τέταρτο κεφάλαιο, με τίτλο «Υποκίνηση», γίνεται παράθεση ορισμένων από τους πιο διαδεδομένους ορισμούς της έννοιας της υποκίνησης και αναφέρονται οι πιο γνωστές θεωρίες της υποκίνησης και ένας σύντομος σχολιασμός των θεωριών αυτών.Το δεύτερο μέρος, στο οποίο πραγματοποιήθηκε εμπειρική διερεύνηση του ζητήματος της υποκίνησης των εργαζομένων στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, αποτελείται από τέσσερα κεφάλαια στα οποία παρουσιάζονται τα εξής:Στο πέμπτο κεφάλαιο, με τίτλο «Ερευνητική Μεθοδολογία», παρουσιάζεται ο τρόπος υλοποίησης της έρευνας και αναπτύσσονται ζητήματα που αφορούν τον στόχο της έρευνας, τον πληθυσμό, το δείγμα, τη δειγματοληψία, το ερωτηματολόγιο, την πιλοτική δοκιμή αυτού και τη συλλογή των αποτελεσμάτων.Στο έκτο κεφάλαιο, με τίτλο «Παρουσίαση και Ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας», παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας, με διάφορα είδη στατιστικών διαγραμμάτων, ξεχωριστά για κάθε κατηγορία (στελέχη, απλοί εργαζόμενοι) και γίνεται σχολιασμός αυτών και συσχέτισή τους με τις θεωρίες της υποκίνησης.Στο έβδομο κεφάλαιο, με τίτλο «Συμπεράσματα και Προτάσεις», παρουσιάζονται τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την έρευνα και γίνονται παρατηρήσεις και προτάσεις για την βελτίωση των συνθηκών που θα αποτελέσουν παράγοντες υποκίνησης, για την αύξηση της παραγωγικότητας των εργαζομένων στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, στο Νομό Αχαΐας, ικανοποιώντας όσο είναι δυνατόν, τις προσδοκίες τους.
Appears in Collections:ΔΤΕ Διπλωματικές Εργασίες



This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.