Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/17348
Title: Κατάρτιση στρατηγικού σχεδίου τουριστκού marketing για το Νομό Κέρκυρας
Authors: ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ-ΣΑΒΒΑΣ
Issue Date: 29-Jul-2008
Abstract: ΠερίληψηΣτις μέρες μας ο ανταγωνισμός μεταξύ τουριστικών προορισμών σε παγκόσμιο επίπεδο είναι έντονος και γίνεται εντονότερος λόγω των αλλαγών που έχουν πραγματοποιηθεί σε όλο το φάσμα του τουρισμού (π.χ. η ραγδαία ανάπτυξη των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνίας, η διείσδυση νέων προορισμών στην διεθνή αγορά κλπ.). Οι τουριστικοί προορισμοί, είτε πρόκειται για αναπτυγμένους, είτε για νεοδημιουργηθέντες, αντιμετωπίζουν προβλήματα που δημιουργούν δυσλειτουργίες στις τουριστικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε αυτές τις αγορές, και στους τουρίστες που επιλέγουν τους συγκεκριμένους προορισμούς για αναψυχή ή άλλους λόγους. Εξετάζοντας γενικά το θέμα, οι τουριστικοί προορισμοί μεταξύ άλλων πρέπει να διασφαλίσουν τη ροή τουριστών προς τον προορισμό, να αναπτύξουν νέα τουριστικά προϊόντα και υπηρεσίες, να προσθέσουν αξία και ποιότητα στη τουριστική προσφορά και να διαχειριστούν υπό το πρίσμα της αειφορίας τους φυσικούς πόρους του προορισμού. Από την άλλη πλευρά, οι νέοι προορισμοί προσπαθούν να καθιερώσουν την ταυτότητα του προορισμού, να αυξήσουν την αναγνώριση του προορισμού από τους δυνητικούς τουρίστες και να αυξήσουν το εισόδημα για την τοπική κοινότητα.Στην πλειοψηφία των τουριστικών προορισμών, οι παράγοντες που αναφέραμε προηγουμένως σε συνδυασμό με μια σειρά άλλων αναλύονται από τους marketers για να σχεδιαστεί ένα marketing plan που θα αποτελέσει οδηγό για τη διαχείριση του προορισμού στο άμεσο και απώτερο μέλλον. Η Κέρκυρα, ήταν μεταξύ των προορισμών που μειονεκτούν στο θέμα του στρατηγικού σχεδιασμού, με αρνητικές συνέπειες στην τουριστική ζήτηση και προσφορά.Η συγκεκριμένη εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη, στο πρώτο παρουσιάζεται το θεωρητικό υπόβαθρο του τουρισμού και παρέχονται κατευθύνσεις για τη σημασία γενικά του marketing καθώς και του τρόπου δημιουργίας ενός σχεδίου marketing. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζεται το σχέδιο marketing που εκπονήθηκε για την περίπτωση της Κέρκυρας.Ιδιαίτερα σημαντική ήταν η συνεισφορά των ευρημάτων της πρωτογενούς έρευνας όχι μόνο για την προετοιμασία της εργασίας αλλά και για την ενίσχυση της επιχειρηματολογίας που αναπτύσσεται στην εργασία.AbstractNowadays competition is fierce among destinations around the globe and it is getting more intense due to changes that have occurred in all aspects of tourism (e.g. the rapid developments in Information Communication Technology, the penetration of new destinations in the global marketplace etc.). It is pertinent to say that destinations,either developed or new established, face problems that cause several disturbances at tourism enterprises that operate in these markets and at tourists that choose adestination either for leisure or for other purposes . Generally speaking, the former have to safeguard tourist flows at the destination, to develop new products and services, to add value and quality at tourism supply and to handle the natural resources on a sustainable way. On the other hand, the latter are trying to develop their identityas a destination, to increase destination awareness to potential tourists and increase the income for the local community.In the majority of mature destinations, the above mentioned parameters on a par with many more are analyzed by marketers in order to design a marketing plan that willprovide guidance on how to handle the destination in the short and long run. Corfu was among those destinations that a had a lack of strategic planning, with negative impact on both tourism demand and supply.This dissertation is divided into two parts, the former presenting the theoretical framework of tourism and providing guidance on the importance of marketing in general and the creation of a tourism marketing plan. The second part is focused on the implementation of the marketing plan in the case of Corfu. Last but not least, we ought to underline, the importance of the findings of our research not only in the preparation of the report but also for the documentation that theseelements have provided.
Appears in Collections:ΔΤΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KOYRKOYLOS%20SPYRIDON%20SAVVAS.pdf1.67 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.