Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/17235
Title: Πρακτικές διοίκησης ανθρωπίνων πόρων στο παράδειγμα των τουριστικών πρακτορείων στην περιφέρεια Αττικής
Authors: ΝΑΤΑΛΙΑ ΓΡΙΒΑ
Issue Date: 2007
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗΗ παρούσα έρευνα εξετάζει τις πρακτικές διοίκησης των ανθρώπινων πόρων στα τουριστικά γραφεία της Αττικής. Παράλληλα επιχειρεί να προσδιορίσει τα οφέλη που μπορούν να αποκομίσουν τα τουριστικά γραφεία από τη σωστή διαχείριση των ανθρώπινων πόρων τους.Ως πεδίο της έρευνας ορίστηκαν τα τουριστικά γραφεία της περιφέρειας της Αττικής. Για τις ανάγκες της συγκεκριμένης έρευνας απαιτείται πρωτογενές πληροφοριακό υλικό, για τη συγκέντρωσή του οποίου ακολουθήθηκε η διαδικασία της αντιπροσωπευτικής επισκόπησης.Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, παρατηρούμε ότι η πλειοψηφία των τουριστικών γραφείων είναι ΙΑΤΑ και ελληνικών συμφερόντων. Ο τομέας που δραστηριοποιούνται τα περισσότερα πρακτορεία είναι αυτός των επαγγελματικών ταξιδιών. Αξίζει να επισημάνουμε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των πρακτορείων δεν διαθέτει τμήμα προσωπικού. Οι διευθυντές των τουριστικών γραφείων ελέγχουν μια φορά στους έξι μήνες αν επαρκεί το προσωπικό τους. Όσον αφορά τους τρόπους εντοπισμού και προσέλκυσης, κατά μεγαλύτερο ποσοστό γίνεται μέσω των αγγελιών, ενώ θεωρούνται απαραίτητα κάποια τυπικά προσόντα προκειμένου να γίνει η πρόσληψη. Η συνέντευξη εξακολουθεί να θεωρείται η πιο προσφιλής μέθοδος πρόσληψης. Γενικότερα παρατηρούμε ότι υπάρχει πρόβλημα στην εξεύρεση κατάλληλου προσωπικού.Βάση των αποτελεσμάτων της έρευνας που αφορά την εκπαίδευση του προσωπικού, εξετάζονται οι διαδικασίες εκπαίδευσης και τα προγράμματα που διοργανώνει το τουριστικό γραφείο. Σημαντικό ρόλο, κατά τη γνώμη του δείγματός μας, κατέχει και η εκπαίδευση του προσωπικού μετά την πρόσληψη του. Οι μέθοδοι που επιλέγονται συνήθως είναι η εκπαίδευση στη θέση εργασίας και η εκπαίδευση μέσω πρακτικών μαθημάτων. Η διοίκηση του γραφείου διοργανώνει εκπαιδευτικά σεμινάρια συχνά. Το μορφωτικό επίπεδο των υπαλλήλων είναι απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.Τα περισσότερα τουριστικά γραφεία έχουν αναπτύξει ένα σύστημα αξιολόγησης της απόδοσης των εργαζομένων τους. Η αξιολόγηση γίνεται μια φορά το χρόνο και η μέθοδος που επιλέγεται είναι της διοίκησης μέσω στόχων. Οι παράγοντες που θεωρείται ότι μπορεί να επηρεάζουν τις αμοιβές του προσωπικού είναι, οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας, οι απαιτήσεις και η αξία της θέσης εργασίας, ο κύκλος ζωής της επιχείρησης, η κυβερνητική πολιτική και οι αμοιβές των ανταγωνιστών. Επίσης από την έρευνα διαπιστώσαμε ότι τα κίνητρα που παρέχονται στο προσωπικό των τουριστικών γραφείων είναι κυρίως εκπτώσεις για παροχή ταξιδιών, εισιτηρίων και bonus.Μέσα από τα δεδομένα και τα συμπεράσματα της συγκεκριμένης μελέτης προκύπτουν και άλλα πεδία πρόσφορα για περαιτέρω έρευνα. Τέτοια πεδία αποτελούν:• Οι παράγοντες που ενδεχομένως να συντελούν στη δημιουργία λόγων και αιτιών δυσαρέσκειας των υπαλλήλων απέναντι στο τμήμα διοίκησης ανθρώπινων πόρων ή στον ιδιοκτήτη του τουριστικού γραφείου.• Η σύγκριση του τμήματος διοίκησης ανθρώπινων πόρων των τουριστικών γραφείων, σε σχέση με τα αντίστοιχα τμήματα επιχειρήσεων άλλων τομέων.• Οι απόψεις των εργαζομένων, σχετικά με τη διοίκηση ανθρώπινων πόρων και τους παράγοντες που την επηρεάζουν.
Appears in Collections:ΔΤΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
%CE%93%CE%A1%CE%99%CE%92%CE%91%20%CE%9D%CE%91%CE%A4%CE%91%CE%9B%CE%99%CE%91.pdf1.38 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.