Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/17231
Title: Τουρισμός πόλεων : μια δυναμικά αναπτυσσόμενη αγορά στην Ευρώπη : η περίπτωση της Αθήνας ως τουριστικού προορισμού : προβλήματα, προκλήσεις, δυνατότητες και προοπτικές
Authors: ΚΑΜΠΑΝΗ ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ
Issue Date: 2007
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗΣκοπός της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας είναι να εξετάσει τη δυνατότητα και τις προοπτικές ανάπτυξης της Αθήνας ως τουριστικό προορισμό, στο πλαίσιο της διεθνώς, ισχυρά αναπτυσσόμενης, νέας τάσης, του τουρισμού πόλεων. Η τουριστική ανάπτυξη της Αθήνας είναι φανερό ότι θα συμβάλλει και στην οικονομική της ανάπτυξη, έτσι ώστε να επιτευχθεί η αναβάθμιση της πόλης, αλλά και η βελτίωση της ζωής των πολιτών της, μέσα από βιώσιμες πολιτικές ποιοτικής ανάπτυξης.Για το σκοπό αυτό και με κύριο στόχο τη διερεύνηση της δυνατότητας καθιέρωσης της Αθήνας σε ένα δημοφιλή ανταγωνιστικό τουριστικό προορισμό καθ´ όλη τη διάρκεια του έτους, εξετάζονται και αναλύονται, στο πλαίσιο της πρωτογενούς έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε τουριστικούς φορείς και επιχειρήσεις, τα προβλήματα και οι αδυναμίες που εμποδίζουν την ανάπτυξή της και τα οποία, μέχρι σήμερα, δεν βοήθησαν στην επίτευξη των στόχων της. Παράλληλα, διερευνώνται οι δυνατότητες και οι ευκαιρίες που πρέπει να αξιοποιηθούν, ιδιαίτερα στη μετα - ολυμπιακή εποχή, προκειμένου να δημιουργηθούν νέες προοπτικές για τη δυναμική τουριστική της ανάπτυξη.Με βάση τα συμπεράσματα που προκύπτουν από τα αποτελέσματα της έρευνας, φαίνεται ότι αν και η Αθήνα συγκεντρώνει αρκετά σημαντικά εγγενή πλεονεκτήματα, εντούτοις δεν έχει καταφέρει να αναδειχθεί ως σημαντικός αστικός τουριστικός προορισμός, κυρίως λόγω λειτουργικών μειονεκτημάτων, έλλειψης συντονισμένων δράσεων και ελλειπούς προβολής. Σε σύγκριση με τους βασικούς ανταγωνιστές της, που σύμφωνα με την έρευνα οριοθετούνται από τη Ρώμη, την Βαρκελώνη και την Κωνσταντινούπολη, η Αθήνα υστερεί σημαντικά απέναντί τους, κυρίως σε θέματα που σχετίζονται με το περιβάλλον, τις πολιτικές για τον τουρισμό, την ποιότητα ζωής και υπηρεσιών και τις τιμές (per ce, αλλά και σε σχέση με την ποιότητα).Με στόχο την ανάδειξη της Αθήνας σε δημοφιλή τουριστικό προορισμό με αυξανόμενη ζήτηση και μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα στην ευρωπαϊκή και διεθνή αγορά, πρέπει να υλοποιηθεί μια σειρά από δράσεις, που θα έχουν σαν στόχο τη διαφοροποίηση της Αθήνας από τους ανταγωνιστές της μέσα από ένα Unique Selling Proposition, τον εμπλουτισμό των τουριστικών της προϊόντων, την κατάστρωση στρατηγικού σχεδίου με συγκεκριμένους στόχους και την αποτελεσματική διαχείριση και τον συντονισμό των ενεργειών από τον Οργανισμό Τουριστικής και Οικονομικής Ανάπτυξης, που συστήθηκε γι αυτό το σκοπό. Εξάλλου, η συνεχώς αυξανόμενη τάση του τουρισμού πόλεων και οι μεγάλες δυνατότητες της Αθήνας, σε συνδυασμό με τη διαμορφωμένη πλέον αντίληψη των αρμόδιων δημόσιων και ιδιωτικών τουριστικών φορέων και επιχειρήσεων να συνεργασθούν, της εξασφαλίζουν τις καλύτερες προοπτικές για την επιτυχία των επιδιωκόμενων στόχων.
Appears in Collections:ΔΤΕ Διπλωματικές Εργασίες



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.