Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/17226
Title: Η επίδραση των μεγάλων αθλητικών διοργανώσεων στην τουριστική ανάπτυξη μιας χώρας : μια συγκριτική μελέτη ανάλυσης
Authors: ΓΚΟΥΡΗ ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ
Issue Date: 2007
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗΗ διοργάνωση μεγάλων αθλητικών γεγονότων ( mega sport events), από μία χώρα ή πόλη επιδρά συνήθως καταλυτικά στην οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική ανάπτυξη αυτής. Οι μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις αποτελούν μια μοναδική ευκαιρία για την παγκόσμια προβολή της διοργανώτριας χώρας, εφόσον από την περίοδο κιόλας της ανάληψης της διοργάνωσης, οι πόλεις ή οι χώρες απολαμβάνουν την παγκόσμια προσοχή.Βασικός στόχος αυτής της προβολής, είναι η ενίσχυση της «εικόνας» της χώρας (πόλης), η οποία θα της δώσει συγκριτικά πλεονεκτήματα έναντι άλλων, στο πλαίσιο του παγκόσμιου ανταγωνισμού. Αυτά, σε βάθος χρόνου είναι δυνατόν να μεταφραστούν σε όρους τουριστικής ανάπτυξης. Λόγω της διοργάνωσης, οι χώρες φιλοξενίας, αναβαθμίζουν τις τουριστικές τους υποδομές, βελτιώνουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες και εφαρμόζουν στρατηγικές μάρκετινγκ με σκοπό τόσο την ενίσχυση της τουριστικής ζήτησης, όσο και την προσέλκυση νέων επενδυτών και την επανατοποθέτηση τους στο παγκόσμιο χάρτη.Η παρούσα μελέτη επικεντρώνεται στη συγκριτική μελέτη και ανάλυση τεσσάρων μεγάλων αθλητικών διοργανώσεων, του Πανευρωπαϊκού Κυπέλλου Ποδοσφαίρου στην Πορτογαλία το 2004, των Ολυμπιακών Αγώνων στην Αθήνα το 2004, του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου στη Γερμανία το 2006 και τέλος του Παγκοσμίου Κυπέλλου Καλαθοσφαίρισης στην Ιαπωνία το 2006.Στόχος της μελέτης είναι η εξέταση των πιο πάνω αθλητικών διοργανώσεων και η επίδρασή τους στην τουριστική ανάπτυξη των χωρών φιλοξενίας. Οι διοργανώσεις αυτές είναι σχετικά πρόσφατες έτσι ώστε δεν επιτρέπουν τη διεξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων. Εντούτοις, μέσω αυτής της μελέτης, επιχειρείται η καταγραφή της πορείας του τουρισμού των χωρών αυτών πριν τη διεξαγωγή, κατά και σε όποιες περιπτώσεις είναι δυνατόν, αμέσως μετά, με σκοπό να φανεί, η αναπτυξιακή τους πορεία, η επίδραση των διοργανώσεων στη βελτίωση, αναβάθμιση των τουριστικών υποδομών τους, στην εικόνα καθώς και στις στρατηγικές μάρκετινγκ που ακολουθήθηκαν για την προώθηση και προβολή τους με αφορμή τη διοργάνωση.Από τα βασικά συμπεράσματα της μελέτης είναι ότι, η σωστή οργάνωση, ο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός και οι καλές στρατηγικές προώθησης και προβολής των διοργανώσεων αυτών, συμβάλλουν στην ενίσχυση της «εικόνας» της χώρας και στην ενίσχυση της τουριστικής ζήτησης.Η εργασία φιλοδοξεί να συνεισφέρει στη μελέτη και τον προβληματισμό αναφορικά με την αποτίμηση της «κληρονομιάς» (legacy), που άφησαν οι αγώνες στις χώρες, το οποίο απομένει να κεφαλαιοποιηθεί σε όρους τουριστικής ανάπτυξης τα αμέσως επόμενα χρόνια.
Appears in Collections:ΔΤΕ Διπλωματικές Εργασίες



This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.