Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/17218
Title: Αειφόρος ανάπτυξη του δήμου Καλλιθέας Ρόδου και σχέδιο τουριστικού μάρκετινγκ
Authors: ΒΕΑΤΡΙΚΗ-ΚΑΛΛΙΟΠΗ Α. ΣΕΡΒΟΥ
Issue Date: 2007
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗΟ νεοσύστατος Δήμος Καλλιθέας Ρόδου τοποθετείται στο βορειοδυτικό τμήμα του νησιού και νότια της πόλης της Ρόδου και περιλαμβάνει τρία δημοτικά διαμερίσματα: τις Καλυθιές, τα Κοσκινού και την Ψίνθο. Οι τρεις πρώην κοινότητες συνενώθηκαν το 1998 με το νόμο του Καποδίστρια 2539/1998 και συστάθηκε ο Δήμος Καλλιθέας Ρόδου.Τις τελευταίες δεκαετίες η περιοχή γνώρισε αλματώδη τουριστική ανάπτυξη. Η οικονομία της στηρίζεται στο μεγαλύτερο μέρος της στον τουρισμό. Το τουριστικό προϊόν της περιοχής έχει αποκτήσει διεθνή φήμη και πολλοί είναι οι τουρίστες οι οποίοι σπεύδουν να την επισκεφθούν προκειμένου να απολαύσουν τον ηλιόλουστο καιρό και τις καταγάλανες παραλίες της. Πολλοί από αυτούς επαναλαμβάνουν την επίσκεψή τους τις επόμενες τουριστικές περιόδους.Ένα από τα χαρακτηριστικά του τουρισμού της Καλλιθέας Ρόδου είναι η μαζικοποίησή του, ως συνέπεια του εκδημοκρατισμού των διακοπών, μιας μεταβλητής η οποία επηρέασε σημαντικά τις δομές και τη μορφολογία του τουριστικού φαινομένου τον 20ο αιώνα (Βαρβαρέσος,2000:20). Οι περισσότεροι τουρίστες που επιλέγουν την περιοχή αγοράζουν «ένα οργανωμένο ταξίδι», ένα «ταξίδι με κύρια επιδίωξη τις διακοπές». Ο μαζικός τουρισμός όμως, παρά την οικονομική ανάπτυξη και τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των κατοίκων, επέφερε στην περιοχή πολλές αρνητικές επιδράσεις όπως η υποβάθμιση της ποιότητας του φυσικού περιβάλλοντος, η εμφάνιση αρνητικών κοινωνικών φαινομένων όπως ο αλκοολισμός, η εγκληματικότητα, ο μιμητισμός και η εγκατάλειψη του παραδοσιακού τρόπου ζωής, η φυσική φθορά μνημείων της πολιτισμικής κληρονομιάς και άλλες.Τα τελευταία χρόνια, το τουριστικό προϊόν της Καλλιθέας Ρόδου αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό από νέους τουριστικούς προορισμούς –ελληνικούς ή διεθνείς- οι οποίοι διεκδικούν δυναμικά ένα σημαντικό μερίδιο στην παγκόσμια τουριστική αγορά. Για το λόγο αυτό κρίνεται αναγκαίος ο εμπλουτισμός του υπάρχοντος προϊόντος με νέες εναλλακτικές μορφές τουρισμού, η βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων τουριστικών υπηρεσιών καθώς και ο σχεδιασμός και η εφαρμογή ενός πληρέστερου σχεδίου τουριστικού μάρκετινγκ, ώστε η Καλλιθέα να διατηρήσει το μερίδιο της αγοράς που ήδη κατέχει και αν είναι δυνατό να διεισδύσει σε νέες τουριστικές αγορές, πάντοτε όμως στo πλαίσιo της πολιτικής αειφόρου τουριστικής ανάπτυξης που σαν στόχο έχει την αναβάθμιση των φυσικών και πολιτιστικών πόρων της περιοχής και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής και του περιβάλλοντος γενικότερα.Η Δημοτική Αρχή τα τελευταία δέκα χρόνια έχει επιδείξει σημαντικό έργο προς την κατεύθυνση αυτή. Οι ενέργειες σε επίπεδο μάρκετινγκ που έχουν ήδη γίνει είναι πραγματικά εντυπωσιακές για το μέγεθος και τις οικονομικές του δυνατότητες. Αυτό που είναι αξιοσημείωτο, είναι το γεγονός ότι ο Δήμος αυτός συγκαταλέγεται ανάμεσα στους ελάχιστους σε πανελλαδικό επίπεδο οι οποίοι έχουν υιοθετήσει τις αρχές της αειφόρου τουριστικής ανάπτυξης, κάτι που δείχνει την περιβαλλοντική ευαισθησία των τοπικών τουριστικών φορέων και τη διάθεση για μία περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη με σεβασμό στην ευημερία των επόμενων γενεών και στη διατήρηση του φυσικού της περιβάλλοντος.Στην παρούσα εργασία, επιχειρείται η θεωρητική και πρακτική προσέγγιση αυτής της εφαρμοζόμενης πολιτικής αειφόρου τουριστικής ανάπτυξης καθώς και η διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου τουριστικού μάρκετινγκ που στόχο έχει την βελτίωση του τουριστικού προϊόντος της περιοχής και την προώθηση και προβολή του, ώστε ο συγκεκριμένος τουριστικός προορισμός να διεισδύσει σε νέες, πιο ποιοτικές αγορές.
Appears in Collections:ΔΤΕ Διπλωματικές Εργασίες



This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.