Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/17199
Title: Υποκίνηση - ικανοποίηση εργαζομένων και απόδοσή τους σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις
Authors: ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ ΑΝΝΑ
Issue Date: 2007
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗΣκοπός αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της σχέσης του βαθμού υποκίνησης-ικανοποίησης των εργαζομένων με τον βαθμό απόδοσης αυτών στην εργασία. Η δομή της εργασίας αποτελείται από δύο μέρη. Το πρώτο μέρος συνιστά το θεωρητικό υπόβαθρο της εργασίας και το δεύτερο μέρος αποτελεί την εμπειρική διερεύνηση του ζητήματος που μας απασχολεί. Στο πρώτο μέρος γίνεται σύντομη περιγραφή του τουριστικού φαινομένου και αναλύεται η δομή των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων και ο ρόλος τους στην τουριστική ανάπτυξη ώστε να διαμορφωθεί μια γενική εικόνα για τον ξενοδοχειακό κλάδο. Στην συνέχεια αναλύεται η σημαντική λειτουργία της Διοίκησης των Ανθρωπίνων Πόρων και της ικανοποίησης των εργαζομένων, οι οποίοι θεωρούνται ότι αποτελούν τους εσωτερικούς πελάτες μιας επιχείρησης. Ακολουθεί η παρουσίαση, με παράλληλη κριτική προσέγγιση, των πιο γνωστών θεωριών της υποκίνησης και η παράθεση σημαντικών συμπερασμάτων για την διοίκηση των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Επίσης, προσεγγίζεται η διαδικασία της αξιολόγησης της απόδοσης των εργαζομένων και των μεθόδων της και παρουσιάζεται συνοπτικά το σύστημα της Διοίκησης της Απόδοσης που στοχεύει σε μια πιο αποτελεσματική διαδικασία αξιολόγησης. Το δεύτερο μέρος της εργασίας αφιερώνεται στην έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε ξενοδοχεία 4* του νομού Αττικής. Η σύνταξη του ερωτηματολογίου βασίστηκε στην τεχνική Servqual των Zeithaml, Parasuraman και Berry για την μέτρηση της υποκίνησης–ικανοποίησης των εργαζομένων από τις υπηρεσίες που παρέχουν τα ξενοδοχεία. Ο τρόπος συγκέντρωσης των πρωτογενών στοιχείων έγινε με προσωπική συνέντευξη των εργαζομένων. Ακολουθεί η παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας βάσει διαγραμμάτων και πινάκων και σχολιασμός αυτών. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η Ασφάλεια και η Αξιοπιστία συγκεντρώνουν την μεγαλύτερη έλλειψη ικανοποίησης ανάμεσα στους εργαζομένους ενώ ακολουθούν η Ανταποδοτικότητα και τα Υλικά στοιχεία και τέλος η Κατανόηση. Επίσης, διαπιστώθηκε ότι όσο αυξάνει η έλλειψη υποκίνησης-ικανοποίησης των υπαλλήλων, τόσο μειώνεται ο βαθμός απόδοσής τους. Δηλαδή, ο βαθμός υποκίνησης-ικανοποίησης των εργαζομένων είναι ανάλογος με τον βαθμό απόδοσής τους στην εργασία. Τέλος, ακολουθούν προτάσεις για την βελτίωση των όρων εργασίας στα ξενοδοχεία.
Appears in Collections:ΔΤΕ Διπλωματικές Εργασίες



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.