Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/17196
Title: Διοίκηση ανθρώπινων πόρων : διοίκηση και εκπαίδευση προσωπικού σε ξενοδοχειακές μονάδες πολυτελείας
Authors: ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΖΕΡΒΑ
Issue Date: 2007
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗΟ Τουρισμός είναι μια δραστηριότητα με σημαντικό οικονομικό ενδιαφέρον, τόσο από πλευράς επιχειρηματικότητας όσο και σε Εθνικό επίπεδο. Σήμερα υπάρχει σημαντικός ανταγωνισμός, τόσο ανάμεσα στις ομοειδείς Τουριστικές επιχειρήσεις όσο και μεταξύ διαφόρων Τουριστικών περιοχών. Οι επιχειρήσεις και γενικά οι κάθε είδους οργανισμοί στελεχώνονται και διοικούνται από ανθρώπους. Χωρίς ανθρώπους δεν υφίστανται επιχειρήσεις. Κατ'επέκταση, οι εργαζόμενοι αποτελούν τον πιο καθοριστικό συντελεστή παραγωγής, για να λειτουργήσει και επιτύχει τους στόχους της μια επιχείρηση.Τις μεγάλες και επιτυχημένες επιχειρήσεις τις κάνουν άνθρωποι, αλλά και επιχειρήσεις κλείνουν ή είναι ελάχιστα αποδοτικές επειδή οι εργαζόμενοι σε αυτές δεν μπορούν, δεν ξέρουν ή και δεν θέλουν να συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων τους. Τη διαφορά την κάνουν οι άνθρωποι, είτε αυτοί διοικούν είτε απλά εκτελούν. Τα μηχανήματα, οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, οι εγκαταστάσεις και γενικά οι άλλοι συντελεστές παραγωγής, ούτε βέβαια θέτουν στόχους και αποφασίζουν για το τι, πόσο και πώς θα πράξουν, ούτε απεργούν και ούτε ζητούν ανταμοιβές. Αλλά και δεν παρακινούνται, δεν δρουν συλλογικά και δεν έχουν προσδοκίες και ανάγκες να ικανοποιήσουν. Όλα αυτά χαρακτηρίζουν την ανθρώπινη φύση και δράση.Η Διοίκηση είναι ένα πρόσφατα επιστημονικοποιημένο θέμα, που έχει ηλικία μόλις ενός αιώνα. Η σημασία της Διοίκησης του Προσωπικού είναι τεράστια, διότι έχει απεριόριστες πολιτικές προεκτάσεις, εμπεριέχει περιβαλλοντικά θέματα, είναι υπεύθυνη για τα οικονομικά αποτελέσματα και τη μακροβιότητα των επιχειρήσεων και ασχολείται με θέματα που αφορούν την αμοιβή των εργαζομένων και κατά συνέπεια την ανθρώπινη ευημερία. Πέρα από την ιστορική προσέγγιση του θέματος και την ανάλυση των βασικών εννοιών που αφορούν τη Διοίκηση, γίνεται προσπάθεια να εντοπισθούν οι ιδιαιτερότητες που παρουσιάζουν οι Ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και εξετάζεται ο ρόλος που μπορεί να παίξουν οι ιδιαιτερότητες αυτές στο κατά περίπτωση διοικητικό έργο.Γι'αυτό η διοίκηση των εργαζομένων, στο ιδιαίτερο εργασιακό και κοινωνικό περιβάλλον της κάθε ξενοδοχειακής επιχείρησης, είναι έργο δύσκολο, πολύπτυχο και απαιτεί γνώση και τέχνη, από όσους είναι υπεύθυνοι για την αξιοποίησή τους είτε αυτοί αποτελούν τη Διεύθυνση Ανθρωπίνων Πόρων είτε είναι τα γραμμικά (κυρίως) αλλά και επιτελικά στελέχη.Για όλα λοιπόν τα παραπάνω, γίνεται μια προσπάθεια μέσω αυτής της εργασίας να διερευνηθεί κατά πόσο η πολιτική που ακολουθεί το κάθε ξενοδοχείο επιτυγχάνει τον σκοπό της, την ικανοποίηση δηλαδή των προσδοκιών των εργαζομένων, που έχουν ως απώτερο στόχο την αύξηση και την ποιοτική βελτίωση της παραγωγικότητας του προσωπικού.Στην θεωρητική προσέγγιση, αναφέρονται οι θεωρίες που έχουν αναπτυχθεί για την Διοίκηση και Οργάνωση του τμήματος Ανθρωπίνων Πόρων και που μπορούν να εφαρμοστούν από όλες τις ξενοδοχειακές μονάδες. Στην μεθοδολογική προσέγγιση, μέσω της έρευνας που έγινε σε ξενοδοχειακές μονάδες πέντε αστέρων της Αττικής, μελετάται ποιες θεωρίες εφαρμόζονται και ο τρόπος με τον οποίο εφαρμόζονται από τις διευθύνσεις των ξενοδοχείων. Στην συνέχεια αξιολογούνται τα αποτελέσματα της έρευνας και γίνονται προτάσεις που θα μπορούσαν να βελτιώσουν την απόδοση των εργαζομένων.
Appears in Collections:ΔΤΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
%CE%96%CE%95%CE%A1%CE%92%CE%91%20%CE%A3%CE%A4%CE%95%CE%A6%CE%91%CE%9D%CE%99%CE%91.pdf1.89 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.