Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/16657
Title: Σχεδιασμός και ανάπτυξη της επικοινωνιακής στρατηγικής σε πολιτιστικούς οργανισμούς της περιφέρειας
Authors: ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΤΣΙΛΕΜΟΥ
Issue Date: 29-Jul-2008
Abstract: ΠερίληψηΤα τελευταία χρόνια ο ρόλος των μουσείων έχει αλλάξει δραματικά. Εκτός από τον παρα-δοσιακό τους ρόλο ως πολιτιστικοί οργανισμοί, επικεντρώνονται ολοένα και περισσότερο στην προσέλκυση ενός ευρύτερου διαφοροποιημένου κοινού. Έμφαση δίνεται στις σχέσεις μουσείου και κοινού. Η αλλαγή αυτή στο σκοπό και τις προτεραιότητες των μουσείων οδή-γησε στην υιοθέτηση πρακτικών μάνατζμεντ, προκειμένου τα μουσεία να κατανοήσουν τις προσδοκίες των επισκεπτών, τις ανάγκες και τις εμπειρίες τους από την επίσκεψη στο μου-σείο. Η έρευνα κοινού, η κατηγοριοποίηση κοινού και η αξιολόγηση αναδεικνύονται πολύτι-μα εργαλεία για την επικοινωνιακή στρατηγική των μουσείων. Στην προσπάθειά τους αυτή, τα μουσεία αναπτύσσουν ποικίλα επικοινωνιακά μέσα, βελτιώνοντας τις υπηρεσίες τους, δη-μιουργώντας ενεργητικούς επισκέπτες και επιτρέποντας την πρόσβαση στα Άτομα με Ειδικές Ανάγκες (ΑΜΕΑ). Η χρήση των διαδραστικών πολυμέσων και των νέων τεχνολογικών συ-στημάτων στοχεύει στην ποιότητα της μουσειακής εμπειρίας. Επιπλέον, υποστηρίζεται ότι το Διαδίκτυο μπορεί να ενισχύσει την επικοινωνία, να απευθυνθεί σε άτομα όλων των ηλικιών και μορφωτικών επιπέδων, να προσφέρει δυνατότητα εξατομικευμένης χρήσης της πληροφο-ρίας αλλά και ενεργητικής δημιουργίας περιεχομένου, καθώς και να εκπαιδεύσει με ψυχαγω-γικό και διαδραστικό τρόπο τα νέα άτομα. Σκοπός της εργασίας αυτής είναι να παρουσιάσει το πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης επικοινωνιακής στρατηγικής των μουσείων. Έπειτα, εξετά-ζεται η επικοινωνιακή στρατηγική ενός περιφερειακού μουσείου, του Κέντρου Ιστορίας και Πολιτισμού “Κλιάφα” των Τρικάλων. Η εργασία μελετά την επίδραση που μπορεί να έχει η χρήση των νέων τεχνολογιών στην ενίσχυση της επικοινωνίας μουσείου και κοινού. Από τα συμπεράσματα, προκύπτει η ανάγκη επανεξέτασης του ρόλου των μουσείων και προσεκτικής επιλογής εκείνων των επικοινωνιακών μεθόδων, που μπορούν να βελτιώσουν την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών των μουσείων στο κοινό.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.