Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/16558
Title: Μάρκετινγκ πολιτιστικών οργανισμών : ποιότητα ή βιωσιμότητα;
Authors: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΡΗΓΑ
Issue Date: 23-Oct-2007
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗΗ επιστήμη του Marketing, πέραν της εφαρμογής της στις αμιγώς εμπορικές επιχειρήσεις αγαθών, ως λειτουργία της διοίκησής των, εφαρμόζεται και σε οργανισμούς παροχής υπηρεσιών, κερδοσκοπικούς και μη, και δη, στους πολιτιστικούς οργανισμούς.Οι marketers πολιτισμού καλούνται να καταστήσουν τους πολιτιστικούς οργανισμούς ως μέσα για τη δια βίου εκπαίδευση και ψυχαγωγία στοχεύοντας στην εποικοδομητική συνδιαλλαγή –επικοινωνία με το κοινό τους. Φαινόμενος αντίπαλος τους είναι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των παρεχόμενων υπηρεσιών και οι κοινωνικοί-οικονομικοί-πολιτιστικοί σκοποί που πρέπει να συγκεραστούν στη στοχοθεσία τους και στην πολιτική του πολιτιστικού marketing.Τελικός σκοπός τους είναι να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της «βιομηχανίας του ελεύθερου χρόνου» και του καταναλωτισμού, μη παραβλέποντας τους καλλιτεχνικούς στόχους που έχουν θέσει και στοχεύοντας παράλληλα και στην επιβίωσή τους .Το μοντέλο Διοίκησης Marketing Ολικής Ποιότητας έχοντας ως κύριες αρχές την ικανοποίηση του πελάτη, τη συνεχή βελτίωση της προσφερόμενης υπηρεσίας, τη συμμετοχή των εργαζομένων και τη λειτουργία της διοίκησης σύμφωνα με επιστημονικά στοιχεία και αναλύσεις έχει μια ιδιαίτερη ικανότητα να καθοδηγεί την 'ποιότητα' σε κάθε έκφανση λειτουργίας του οργανισμού. Η ολική ποιότητα είναι το κλειδί για την δημιουργία αξίας και την εξυπηρέτηση του πελάτηστην χαμηλότερη παραδιδόμενη τιμή, εξασφαλίζοντας την οικονομική βιωσιμότητα των πολιτιστικών οργανισμών.Αναλύοντας τη Διοίκηση Marketing ολικής ποιότητας, παρατηρούμε την έλλειψη στοιχείων Κοινωνικού marketing στις αρχές της, γεγονός που δεν συνάδει με την ανθρωποκεντρική θεώρηση της επιστήμης του Marketing των ημερών μας.Μορφώνουμε δε, την δική μας άποψη, με γνώμονα ότι ένα σύστημα κοινωνικών και πολιτιστικών αξιών στο πλαίσιο της πολιτιστικής πολιτικής είναι σήμερα επιταγή για την επίτευξη ισορροπίας και μιας ίσης αντιμετώπισης των πολιτών στον κοινωνικό και πολιτιστικό τομέα.Προτείνουμε καταληκτικά, για τη διοίκηση Marketing σε ένα πολιτιστικό οργανισμό, ένα νέο μοντέλο –το Marketing Ολικής Ποιότητας για τον Άνθρωπο - που να συνδυάζει τις αρχές του Marketing Ολικής Ποιότητας, αλλά και τις αρχές του Κοινωνικού Marketing, και να επιζητά ποιότητα, βιωσιμότητα, αλλά και επίτευξη του κοινωνικού ρόλου -αποστολή των πολιτιστικών μονάδων προς το κοινωνικό σύνολο.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
%CE%A1%CE%97%CE%93%CE%91%20%CE%A0%CE%91%CE%A1%CE%91%CE%A3%CE%9A%CE%95%CE%A5%CE%97.pdf
  Restricted Access
1.17 MBUnknownView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.