Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/16557
Title: Το επιστημονικό μουσείο ως χώρος εκπαίδευσης
Authors: ΕΙΡΗΝΗ ΘΩΜΟΠΟΥΛΟΥ
Issue Date: 23-Oct-2007
Abstract: Περίληψη:Το επιστημονικό μουσείο είναι ο κατεξοχήν οργανισμός που στεγάζει και υλοποιεί τις μη τυπικές μορφές εκπαίδευσης στο χώρο των φυσικών επιστημών. Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού του ρόλου σχεδιάζει και υλοποιεί ερμηνευτικές δράσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα τα οποία απευθύνονται κυρίως σε σχολικές ομάδες. Ενώ διεθνώς τα επιστημονικά μουσεία βρίσκονται σε μια περίοδο ανάπτυξης την τελευταία εικοσαετία και οι ανάγκες στους τομείς που καλύπτει ένα επιστημονικό μουσείο εμφανίζονται επιτακτυκότερες από ότι στο παρελθόν, το πεδίο ανάπτυξης των μουσείων αυτών της χώρας μας δεν αντιστοιχεί σε αυτό των άλλων χωρών. Στο πλαίσιο της εργασίας αυτής επιχειρούμε να διερευνήσουμε το εκπαιδευτικό ρόλο του επιστημονικού μουσείου, όπως επίσης να επεξεργαστούμε τα κατάλληλα εργαλεία για την αξιολόγησή του.Το πρώτο μέρος της εργασίας μας περιλαμβάνει το θεωρητικό πλαίσιο της έρευνας και την διεθνή βιβλιογραφία.Το δεύτερο μέρος περιλαμβάνει παρουσίαση του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή, το οποίο πρόσφατα μετεξελίχθηκε σε κέντρο ΓΑΙΑ ένα σύγχρονο και λειτουργικό μουσείο.Το τρίτο μέρος είναι ερευνητικό, όπου μέσα από δυο τυποποιημένα ερωτηματολόγια, τα οποία απευθύνονται σε μαθητές και εκπαιδευτικούς και διακινήθηκαν στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος ΓΑΙΑ, επιχειρούμε να διερευνήσουμε θέματα όπως: η επαφή των μαθητών με το μουσείο, η εκπαιδευτική διαδικασία, η αξιολόγηση του εκθέματος όπως την αντιλαμβάνονται οι ίδιοι οι μαθητές, το αποτέλεσμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και η γενική εντύπωση με την οποία αποχωρούν.       
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες



This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.