Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/16196
Title: ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ. Η ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΗΣ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΑΣΘΕΝΩΝ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΥΓΕΙΑΣ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ ΝΟΜΟΥ ΕΒΡΟΥ
Authors: ΟΜΠΑΣΗ ΣΟΦΙΑ
Issue Date: 29-Jul-2009
Abstract: Η παροχή ποιοτικών υπηρεσιών υγείας αποτελεί πρόκληση για τους επαγγελματίεςτου χώρου και ζητούμενο για όλες τις κοινωνικές ομάδες. Ένας από τους συνηθισμένουςτρόπους διερεύνησης της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας αποτελεί η μέτρησητης ικανοποίησης των χρηστών ασθενών.Στην παρούσα εργασία επιχειρήθηκε η μελέτη της ικανοποίησης των χρηστών ασθενών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας του Κέντρου Υγείας Ορεστιάδας ΝομούΈβρου και η αποτύπωση τυχόν προβλημάτων στη λειτουργία του και στο σύστημα τηςπαρεχόμενης φροντίδας.Η μεθοδολογική προσέγγιση ήταν η συμπλήρωση με ατομική συνέντευξηπεντακοσίων πενήντα ερωτηματολογίων από τυχαίο και αντιπροσωπευτικό δείγμα ασθενώνμέσα από τα οποία εκτιμήθηκαν η συνολική ικανοποίηση, η πρόσβαση στο Κέντρο Υγείας,το έργο και η συμπεριφορά του ιατρικού προσωπικού, το έργο και η συμπεριφορά τουπαραϊατρικού και λοιπού προσωπικού και η ξενοδοχειακή και κτιριακή υποδομή πουπεριλαμβάνει τον ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό και την καθαριότητα.Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει ότι οι συνηθέστεροι ασθενείς είναιγυναίκες, άνω των 65 ετών, συνταξιούχοι, ασφαλισμένοι στον ΟΓΑ, κάτοικοι Ορεστιάδας,Χριστιανοί Ορθόδοξοι και έχουν τελειώσει το δημοτικό. Είναι περισσότερο ικανοποιημένοιαπό το έργο και τη συμπεριφορά του παραϊατρικού και λοιπού προσωπικού και ακολουθούνη ικανοποίηση από το έργο και τη συμπεριφορά των ιατρών, η ικανοποίηση από τηξενοδοχειακή υποδομή και τον ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό και τέλος η ικανοποίηση από τηνπρόσβαση.Η συνολική ικανοποίηση είναι μεγαλύτερη στα άτομα άνω των 65 ετών ενώ είναισχεδόν ίδια ανάμεσα στα δύο φύλα. Επιπλέον τα μεγαλύτερα ποσοστά συνολικήςικανοποίησης εμφανίζουν οι άνεργοι, οι ασφαλισμένοι στον ΟΑΕΕ, οι κάτοικοι ΔήμουΟρεστιάδας, οι Χριστιανοί Ορθόδοξοι, οι απόφοιτοι δημοτικού, όσοι προσήλθαν γιαενεσιοθεραπεία και εξετάσεις και όσοι επισκέπτονται το ΚΥ σπάνια.Αντιθέτως, μικρότερη είναι η συνολική ικανοποίηση στα άτομα 25-34 ετών, στουςεργάτες / τεχνίτες, στους φοιτητές, στους ασφαλισμένους στην Πρόνοια, στους κατοίκουςτων Δήμων Μεταξάδων και Διδυμοτείχου, στους Μουσουλμάνους, στους απόφοιτουςΛυκείου και σε εκείνους που προσήλθαν με το λεωφορείο και για κάποιο έκτακτοπεριστατικό.Αν και κατά γενική ομολογία οι ασθενείς είναι ικανοποιημένοι από τις παρερχόμενεςυπηρεσίες του Κέντρου Υγείας Ορεστιάδας, ωστόσο στην έρευνα αποτυπώνονται καιΣοφία Όμπαση iiορισμένα προβλήματα όπως εκείνα που αφορούν στην πρόσβαση στο ΚΥ και στη μεγάληαναμονή για εξυπηρέτηση, τα οποία αν αντιμετωπιστούν ολοκληρωμένα και αποτελεσματικάθα συντελέσουν στην παροχή βελτιωμένων και ποιοτικότερων υπηρεσιών υγείας από τησυγκεκριμένη μονάδα υγείας.Λέξεις ΚλειδιάΠρωτοβάθμια Φροντίδα ΥγείαςΚέντρο Υγείας Ορεστιάδας ΈβρουΙκανοποίηση χρηστών ασθενώνΠοιότητα στη φροντίδα υγείας
Appears in Collections:ΔΜΥ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
OMPASI%20SOFIA.pdf1.85 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.