Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/16192
Title: ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ
Authors: ΦΙΛΙΑΝΝΑ ΧΩΜΑΤΑ
Issue Date: 29-Jul-2009
Abstract: Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η διερεύνηση των άτυπων σχέσεων συνεργασίας-επικοινωνίας τόσο μεταξύ των τμημάτων κάθε υπηρεσίας όσο και μεταξύ τωνδιαφόρων υπηρεσιών ενός γενικού νοσοκομείου της Αττικής, προκειμένου ναδιαφανούν τυχόν επιδράσεις των σχέσεων αυτών στη λειτουργία των τμημάτων καιστην εν γένει ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών υγείας προς τους ασθενείς. Προςτο σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε έρευνα με τη βοήθεια ερωτηματολογίου στηνοποία συμμετείχαν συνολικά 229 άτομα, εκ των οποίων 63 ανήκαν στην ιατρικήυπηρεσία, 96 στην νοσηλευτική, 56 στη διοικητική και 14 στην τεχνική υπηρεσία.Από τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψε αρκετά μεγάλη συνοχή μεταξύ τωνιατρικών τμημάτων σε θέματα συνεργασίας, παρά το υψηλό επίπεδο τωνεπαγγελματικών αντιζηλιών οι οποίες φάνηκε ότι αποτελούν τον βασικότερο λόγοπροβληματικής λειτουργίας. Υψηλό επίπεδο συνοχής διαπιστώθηκε και για τηνοσηλευτική υπηρεσία. Ωστόσο, θα πρέπει να τονιστεί ότι από τους βασικότερουςλόγους που προτάθηκαν σε σχέση με την έλλειψη συνεργασίας καθώς και με τηνπροβληματική λειτουργία ήταν η ελλιπής οργάνωση/ανταπόκριση, η έλλειψηπροσωπικού και ο φόρτος εργασίας. Όσον αφορά στα τμήματα της διοικητικής καιτης τεχνικής υπηρεσίας, βρέθηκε να υπάρχει σχέση μεταξύ εκδήλωσης προτίμησηςσυνεργασίας και καλής λειτουργίας των τμημάτων. Από τις απαντήσεις σχετικά με τησυνεργασία ανάμεσα στις διαφορετικές υπηρεσίες, παρατηρήθηκε πολύ καλήσυνεργασία μεταξύ ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού ενώ αντίθεταπροβλήματα στη συνεργασία αναφέρθηκαν κυρίως για την τεχνική και τη διοικητικήυπηρεσία λόγω καθυστερημένης ανταπόκρισης και έλλειψης ενδιαφέροντος.Συμπεραίνεται ότι οι καλές διαπροσωπικές σχέσεις αποτελούν πρωταρχικόπαράγοντα καλής συνεργασίας, ενώ η έλλειψη συνεργασίας οφείλεται βασικά σελειτουργικά προβλήματα. Επομένως, η λήψη μέτρων για βελτίωση της λειτουργίαςτων τμημάτων, η σωστή διαχείριση των αντιθέσεων μεταξύ των διαφόρωνεπαγγελμάτων, η ικανοποίηση, των συναισθηματικών κυρίως, αναγκών τους και η ωςεκ τούτου δημιουργία ενός περιβάλλοντος αμοιβαίου σεβασμού και κατανόησηςμεταξύ όλων των κατηγοριών του προσωπικού, θα μπορούσαν να συμβάλλουν στηνβελτίωση της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών υγείας.
Appears in Collections:ΔΜΥ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
XROMATA%20FILIANNA.pdf1.13 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.