Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/16097
Title: Εκτίμηση της ικανοποίησης ασθενών τρίτης ηλικίας απο τις υπηρεσίες ενός δημόσιου περιφερειακού νοσοκομείου
Authors: ΜΩΫΣΙΑΔΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
Issue Date: 2007
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗΕισαγωγή: Η ικανοποίηση των ασθενών αποτελεί αντικείμενο μελέτης πολλών εργασιών, καθώς συντελεί στη βελτίωση της ποιότητας της φροντίδας υγείας. Λόγω του ότι οι ηλικιωμένοι ασθενείς συνιστούν τους κύριους χρήστες των υπηρεσιών υγείας η διεξαγωγή μιας έρευνας είναι σημαντική για την αξιολόγηση των υπηρεσιών υγείας. Σε θεωρητική βάση, κύριο πεδίο αποτελούν ο προσδιορισμός της έννοιας «ικανοποίηση» και οι προσδιοριστικοί παράγοντές της. Δυστυχώς, στην Ελλάδα επικρατεί προβληματισμός γύρω από τις μελέτες εκτίμησης της ικανοποίησης ασθενών καθώς αυτές, παρά τη γενική δυσαρέσκεια του πληθυσμού από τις υπηρεσίες υγείας, είναι περιορισμένες στη χώρα μαςΣκοπός: Η μέτρηση του βαθμού ικανοποίησης των ασθενών τρίτης ηλικίας από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας ενός Γενικού Περιφερειακού Νοσοκομείου και η διερεύνηση των παραγόντων εκείνων που μπορεί να συσχετίζονται με την ικανοποίηση από την ποιότητα της φροντίδας έτσι όπως την εκλαμβάνουν οι ασθενείς.Υλικό και μέθοδος: Για την μέτρηση της ικανοποίηση των ασθενών αναπτύχθηκε ερωτηματολόγιο, 18 ερωτήσεων, με ποσοτική έρευνα. Στην μελέτη συμμετείχαν 80 ασθενείς, από ένα Δημόσιο Περιφερειακό Νοσοκομείο του Νομού Πέλλας. Απάντησαν ογδόντα (80) άτομα (βαθμός ανταποκρισιμότητας 86,25%). Οι ερωτήσεις αφορούσαν την ικανοποίηση από τις γενικές συνθήκες νοσηλείας, την κτιριακή υποδομή, την επάρκεια του προσωπικού, την ευγένεια και επικοινωνία με το προσωπικό και τον τρόπο οργάνωσης του Νοσοκομείου. Αξιολογήσαμε την κλίμακα με μη παραμετρικούς ελέγχους.Αποτελέσματα: Στην πλειοψηφία τους οι ασθενείς ήταν μέτρια ευχαριστημένοι από το επίπεδο των προσφερόμενων υπηρεσιών. Η ικανοποίηση ήταν συγκριτικά υψηλή στον  τομέα της ευγένειας-εξυπηρέτησης του ιατρο-νοσηλευτικού προσωπικού ενώ όσον αφορά την επικοινωνία οι χρήστες ήταν μέτρια ικανοποιημένοι. Μέτρια επίσης ικανοποίηση βρέθηκε στην υποδομή. Διαπιστώθηκε, επίσης, μέτρια ικανοποίηση από τον τρόπο οργάνωσης του Νοσοκομείου. Στατιστικά σημαντικές συσχετίσεις ικανοποίησης βρέθηκαν ανάμεσα: (α) στο φύλο και υποδομή και (β) στην ηλικία-τρόπο διαμονής και ευγένεια-εξυπηρέτηση ιατρονοσηλευτικού προσωπικού.Συμπεράσματα: Διαπιστώθηκε ότι το επίπεδο υπήρξε μέτριο, επομένως, το Νοσοκομείο χρήζει καλύτερης οργάνωσης και κατανόησης του πώς οι ηλικιωμένοι ασθενείς εκτιμούν την φροντίδα. Οι έρευνες αυτές αυξητικά είναι αποδεκτές σαν ένα εργαλείο αλλαγής, βελτίωσης της ιατρο-νοσηλευτικής φροντίδας, της ποιότητας των υπηρεσιών και των φυσικών και περιβαλλοντικών συνθηκών ενός Νοσοκομείου. Λέξεις-κλειδιά: Νοσοκομείο, υπηρεσίες υγείας, ποιότητα, ικανοποίηση ασθενή, φροντίδα ηλικιωμένων.
Appears in Collections:ΔΜΥ Διπλωματικές Εργασίες



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.