Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/15996
Title: Αποτύπωση των εμπειριών των ασθενών απο τη νοσηλεία τους σε δημόσιο νοσοκομείο μέσω ερωτηματολογίου
Authors: ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ ΕΥΣΤΑΘΙΑ
Issue Date: 2007
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗΣΚΟΠΟΣ: Η εφαρμογή και ο έλεγχος της αξιοπιστίας και εγκυρότητας ενός εργαλείου αποτύπωσης των εμπειριών και μέτρησης της ικανοποίησης ασθενών που νοσηλεύτηκαν σε διάφορες κλινικές δημόσιου νοσοκομείου. Το συγκεκριμένο εργαλείο μέτρησης της ικανοποίησης εσωτερικών ασθενών χρησιμοποιήθηκε σε δημόσιο γενικό νοσοκομείο που βρίσκεται στη Θεσσαλία. ΥΛΙΚΟ – ΜΕΘΟΔΟΣ: Στην έρευνα επιλέχτηκαν να συμμετάσχουν όλοι οι ενήλικες ασθενείς που νοσηλεύτηκαν για τουλάχιστον 24 ώρες σε κλινική του νοσοκομείου και για τους οποίους υπήρχε καταγραφή του τηλεφώνου στα σχετικά αρχεία των ασθενών (Ν=313). Χρησιμοποιήθηκε υφιστάμενο ερωτηματολόγιο και το οποίο τροποποιήθηκε μετά από συνεντεύξεις με ασθενείς γιατρούς και διαδικασίες προελέγχου. Το ερωτηματολόγιο που αποτελούνταν από κλειστού τύπου ερωτήσεις εκφρασμένες σε 5βαθμη κλίμακα Likert συμπληρώθηκε τηλεφωνικά από ασθενείς που νοσηλεύτηκαν σε διάφορες κλινικές του Γενικού Νοσοκομείου Λάρισας το πρώτο δεκαπενθήμερο του Απριλίου του 2007. Πραγματοποιήθηκε παραγοντική ανάλυση κύριων συνιστωσών προκειμένου να δημιουργηθούν αθροιστικές κλίμακες των οποίων η αξιοπιστία και εγκυρότητα ελέγχθηκε με διάφορες στατιστικές τεχνικές.  ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Από το αρχικό δείγμα δέχτηκαν να συμμετάσχουν 254 άτομα (ποσοστό συμμετοχής 81,1%). Η ανάλυση κύριων συνιστωσών των στοιχείων του ερωτηματολογίου οδήγησε στη δημιουργία των αθροιστικών κλιμάκων: ιατρικό προσωπικό, φροντίδα υγείας, πληροφόρηση-θεραπεία και άνεση στο χώρο του νοσοκομείου. Από τις τέσσερις κλίμακες οι πρώτες τρεις παρουσίασαν επίπεδα Cronbach' alpha πάνω από 0,8, ενώ η τελευταία εξαιρέθηκε λόγω χαμηλού δείκτη, δηλαδή χαμηλής εσωτερικής συνοχής. Οι συντελεστές αξιοπιστίας ελέγχου-επανελέγχου που υπολογίστηκαν σε δείγμα 63 ασθενών ήταν εξίσου ικανοποιητικοί (μεγαλύτεροι του 0,7). Η εγκυρότητα περιεχομένου διασφαλίστηκε στο στάδιο του προελέγχου. Προκειμένου να υποστηριχθεί η συγκλίνουσα και διακρίνουσα εγκυρότητα του ερωτηματολογίου  χρησιμοποιήθηκε η ανάλυση πολλαπλών χαρακτηριστικών. Τα αποτελέσματα των συσχετίσεων των στοιχείων με τις αθροιστικές κλίμακες στις οποίες ανήκουν ήταν απολύτως ικανοποιητικά (μεγαλύτερα του 0,50), ενώ ήταν σε κάθε περίπτωση μεγαλύτερα των συσχετίσεων των στοιχείων με άσχετες κλίμακες.Τέλος, κατάλληλοι έλεγχοι έδειξαν ότι αυτές οι διαφορές είναι στατιστικάσημαντικές στο % των περιπτώσεων.ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Τα αποτελέσματα της έρευνας κρίνονται ικανοποιητικά όσον αφορά στην αξιοπιστία και εγκυρότητα ερωτηματολογίου που σκοπός του είναι η αποτύπωση των εμπειριών των ασθενών από τη νοσηλεία τους και μέτρηση της ικανοποίησής τους. Οι χρήστες των υπηρεσιών υγείας του νοσοκομείου Λάρισας ως εσωτερικοί ασθενείς είναι σε μεγάλο βαθμό ικανοποιημένοι από το ιατρικό προσωπικό, τη φροντίδα υγείας που τους παρέχεται. Εξαίρεση αποτελεί η πληροφόρηση του ασθενή σχετικά με την κατάσταση της υγείας του, η οποία αποδεικνύεται ανεπαρκής.
Appears in Collections:ΔΜΥ Διπλωματικές Εργασίες



This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.