Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/15574
Title: Διαχείριση Καταλυτικών Μετατροπέων ΜΕΚ και Συμβολή της στην ελαχιστοποιήση της Ρύπανσης
Authors: ΦΙΑΜΕΓΚΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
Issue Date: 21-Jul-2009
Abstract: Η παρούσα ΔιπλωματικήΕργασία αναφέρεται στη λειτουργία, τη δομή, καθώςκαι στηνΑ.Κ.Ζ (Ανάλυση Κύκλου Ζωής), Κ.Μ. (Καταλυτικών Μεταροπέων) ΜΕΚ πουχρησιμοποιείται σε οχήματα.Αρχικά, γίνεται αναφοράστο ποσοστόσυμμετοχήςτων αέριων ρύπων των μέσωνμεταφοράς, στη συνολικήρύπανση, το μέγεθοςτου οποίου επιτάσσει τη θέσπισηπροδιαγραφών (1970 οδηγία 70/220/ΕΕC) και ανοίγει το δρόμο για τουςΚ.Μ.. Στη συνέχεια,παρουσιάζεται η εξέλιξη των οδηγιών, των κανόνων και των νόμων, απότο 1970 έωςσήμερα, σε Παγκόσμιο, Ευρωπαϊκόκαι Ελληνικόεπίπεδο. Εμφανίζεται η αλληλεπίδρασητων αέριων εκπομπών των ΜΕΚ με τον άνθρωπο και το περιβάλλον, ξεχωρίζονται οι τρειςπηγέςαέριων ρύπων των ΜΕΚ και δίνεται η σύσταση των καυσαερίων, και ο διαχωρισμόςτουςσε τοξικάκαι μη. Επίσης, γίνεται μνεία τόσο στιςάμεσες, όσο και στιςμακροχρόνιεςεπιπτώσειςτων καυσαεριών στην ανθρώπινη υγεία και στο περιβάλλον. Επιπροσθέτως,εντοπίζονται οι τρειςπαράγοντες(κλειδιά) που επιδρούν σημαντικάστην ποιότητα τωναέριων εκπομπών των Μ.Ε.Κ. και οι εν δυνάμει επεμβάσειςπάνω σ αυτούς(χημικά,κατασκευαστικά, σχεδιαστικά), για τη μείωση ήμετατροπήτων ρύπων.Συνέχεια, αφούγίνεται αναφοράστουςτύπουςΚ.Μ. βενζινοκινητήρων, βάσεισυστήματοςλειτουργίαςκαι ανάλογα με την κατασκευήτους, παρουσιάζεται η δομήαυτών.Κατόπιν, προβάλλονται οι προϋποθέσειςσωστήςλειτουργίαςτων, οι τρόποι ελέγχου αυτήςκαι η διάρκεια ζωήςτους, με τουςπαράγοντεςεπηρεασμούαυτής. Ακολουθείτο σύστημαεπεξεργασίαςκαυσαερίων των πετρελαιοκινητήρων, η παγίδα αιθάληςκαι επιδιώκεται νακατανοηθείη διαφοράσε σχέση με τουςΚ.Μ. των βενζινοκινητήρων, η διαφοράτωνεκπεμπόμενων ρύπων, καθώςκαι η διαδικασία αναγέννησήςτους. Κλείνονταςτο Α´μέρος,παρουσιάζεται τι υπάρχει, απότο 2005 και μετάστα τελευταία μοντέλα οχημάτων και τιβρίσκεται σε πειραματικόστάδιο, υπόδοκιμή, που θα χρησιμοποιηθείτα επόμενα χρόνια στιςΜΕΚ.Στο Β´μέροςσκιαγραφείται η πραγματικήκατάσταση, μετάτον κορεσμό(απενεργοποίηση) των Κ.Μ., στον Ευρωπαϊκόκαι κυρίωςστον Ελλαδικόχώρο, για τηδιαχείρισήτους. Δίνεται με χρονικάσημεία η εξέλιξη τηςνομοθεσίας, πάνω στο ζήτημα αυτό και αναδεικνύεται η εγκληματικήαμέλεια των υπευθύνων. Ακολουθείμία γενικήαναφοράστα Σ.Π.Δ., όπου, προκειμένου να γίνουν κατανοητά, προβάλλεται ο κορμόςτηςΕλληνικήςνομοθεσίαςγια το περιβάλλον Ν. 1650/86 και οι σχέσειςτων συστημάτων περιβαλλοντικήςδιαχείρισης, κατάISO 14000 και ΕΜΑΣ (Διεθνέςκαι Ευρωπαϊκό). Εν συνεχεία, δίνεται ηιστορικήεξέλιξη και η φιλοσοφία τηςΑ.Κ.Ζ. (L.C.A.), το βασικόμοντέλο αυτής, με ταβασικάχαρακτηριστικάτου, τη σημασία του και την αξιολόγησήτου ωςεργαλείου σταΣ.Π.Δ. και η μεθοδολογία του προτύπου με τιςτέσσεριςφάσειςτου.Τέλος, λαμβάνει χώρα η ΑΚΖ ενόςΚΜ επιβατικούαυτοκινήτου. Αναφέρεται ηδυνατότητα ανάκτησηςτων υλικών του ήτηςαναγέννησηςτου ιδίου, για επανάχρηση, ενώταυτόχρονα παρουσιάζονται τα οφέλη απ αυτό, καθώςκαι ο τρόποςπαραγωγήςτων υλικώναυτών. Συνέχεια, αφούπροηγηθείη εφαρμογήτων φάσεων του ΚΖ, δηλαδήκαθορισμόςσκοπούκαι ορίων, απογραφικήανάλυση και επιθεώρηση επιπτώσεων, αναφέρονταισυμπεράσματα, κατάπερίπτωση (Κ.Μ. βεζινοκινητήρων, Κ.Μ. πετρελαιοκινητήρων,,σύγχρονοι Κ.Μ., Α.Κ.Ζ.), και προτάσεις.
Appears in Collections:ΔΙΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FIAMEGOS%20XRISTOS.pdf4.99 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.