Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/15482
Title: Εφαρμογή της μελέτης αστοχίας (FMEA) : ανάλυσης ISHIKAWA και διαγράμματος PARETO σε επαγγελματικό λύκειο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Authors: ΜΑΡΙΝΑ Α.ΦΕΚΑ
Issue Date: 25-Aug-2008
Abstract: ΠερίληψηΕίναι κοινός τόπος ότι αναγκαία προϋπόθεση για τη βελτίωση κάθε εκπαιδευτικού συστήματος είναι η ολοκληρωμένη γνώση όλων των στοιχείων που το συγκροτούν και επιτρέπουν την ανάλυση και μελέτη του. Στη σημερινή εποχή, που ο κόσμος αλλάζει με ταχύτατους ρυθμούς, το εκπαιδευτικό σύστημα για να είναι αποδοτικό οφείλει να  αναπτύξει μηχανισμούς διαρκούς προσαρμογής στις μεταβαλλόμενες συνθήκες, μηχανισμούς συνεχούς εκσυγχρονισμού. Προϋπόθεση για την ανάπτυξη τέτοιων μηχανισμών είναι η γνώση βασικών παραμέτρων που συνιστούν την ταυτότητα των σχολικών μονάδων.Αντικείμενο της εργασίας αυτής είναι:- Ο προσδιορισμός της σημαντικότητας των παραγόντων οι οποίοι επηρεάζουν την ποιότητα των εκπαιδευτικών υπηρεσιών.- Ο προσδιορισμός των εκπαιδευτικών παραγόντων που απαιτούν ή επιδέχονται βελτίωση (όπως η μαθητική επίδοση και πρόοδος, οι εξωσχολικές δραστηριότητες, οι σχέσεις σχολείου-οικογένειας, το σχολικό κτίριο, η ύπαρξη και λειτουργία εργαστηρίων, τα εποπτικά μέσα και ο διαθέσιμος-αξιοποιήσιμος εργαστηριακός εξοπλισμός, το προσωπικό του σχολείου, η εφαρμογή του προγράμματος σπουδών, το εκπαιδευτικό υλικό κλπ.).- Η εξέταση του νομοθετικού πλαισίου που διέπει τις λειτουργίες-διαδικασίες της εκπαιδευτικής μονάδας (όπως το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, ο σχολικός σύμβουλος, οιδιοικητικές υπηρεσίες της εκπαίδευσης σε επίπεδο σχολείου, περιφέρειας και κεντρικής υπηρεσίας ΥΠΕΠΘ κλπ.).Για την συλλογή, ομαδοποίηση/ταξινόμηση, ανάλυση δεδομένων και για την λήψη αποφάσεων στο υπό μελέτη πρόβλημα, χρησιμοποιούνται τα εργαλεία για τη βελτίωση τηςποιότητας:- H μελέτη Αστοχίας (FMEA - Failure Mode and Effect Analysis) προκειμένου να αναλυθούν οι τρόποι αστοχίας και τα αποτελέσματά τους στη σχολική μονάδα, να αξιολογηθεί η πιθανότητα εμφάνισης των αστοχιών καθώς και οι επιπτώσεις τους και να προταθούν διορθωτικές ενέργειες για την εξάλειψη τους.- Η ανάλυση Αιτίου-Αποτελέσματος (Cause and Effect diagram-Ishikawa diagram) για την ανάλυση της συσχέτισης των αιτίων και των αποτελεσμάτων και να προσδιοριστούν οι πιθανές κύριες αιτίες των προβλημάτων που εξετάζονται.- Το διάγραμμα Pareto (Pareto Analysis) για να προσδιοριστούν οι κύριοι παράγοντες των προβλημάτων και να γίνει διάκρισή τους από τους λιγότερο σημαντικούς.- Καταιγισμός ιδεών (Brainstorming) για τη δημιουργία και εκτίμηση μιας λίστας με ιδέες, προβλήματα για τα θέματα που διερευνώνται.AbstractIt is generally accepted that each educational system can improve on the condition there is profound knowledge of all its constituted elements which can facilitate its analysis and study. In modern era, where changes are happening by leaps and bounds, the educational system ought to develop constant adaptability as well as constant modernization mechanisms to suit the changing conditions with a view to being efficient. The knowledge of basic parameters that constitute the identity of the school units is necessary for the development of such mechanisms.This assignment focuses on the following:- The identification of the importance of the factors which affect the quality of the educational services.- The identification of the educational factors which require or can accept improvement (such as student performance and progress, extra-curricular activities, the school and family relations, the school construction, the laboratory availability and operation the teaching aids as well as a rich laboratory equipment, the school staff, the application of the school curriculum, the educational material etc.).- The study of the legal frame that determines the functions- processes of the educational unit (such as the Pedagogic Institute, the school counselor, the administrative services of the education on the school / region as well as Ministry of National Education level.For the accumulation, classification, and analysis of data as well as for the decision making concerning the under -study issue the quality improvement tools are used:- The Failure Mode and Effect Analysis (FMEA) so that the modes of failure can be analyzed as well as their effects on the school unit, the possibility of failures can beassessed along with their effects and finally remedial acts for their elimination can be carried out.- The Cause , Effect diagram – Ishikawa diagram for the analysis of the correlation of causes and effects aiming at the determination of the causes of the problems which are under study.- The Pareto Analysis for the determination of the main factors of the problems so that they can be distinguished from the minor ones.- Brainstorming for a list making along with its assessment which will consist of ideas, problems concerning these issues.
Appears in Collections:ΔΙΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FEKA%20MARINA.pdf2.37 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.