Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/14619
Title: Lesen und Verstehen Authentischer Texte zur Foerderung des Autonomen Lernens auf Niveau B2
Authors: ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΖΩΗ
Issue Date: 2007
Abstract: ΠΕΡΙΛHΨΗΑντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η αναγνωστική ικανότητα και κατανόηση αυθεντικών κειμένων για την προώθηση της αυτόνομης μάθησης στο επίπεδο Β2 του ευρωπαϊκού κοινού πλαισίου γλωσσών. Αυτό σημαίνει ότι ο μαθητής/τρια με την χρήση διαφόρων στρατηγικών ανάγνωσης κατά την επεξεργασία αυθεντικών κειμένων στην ξένη γλώσσα, και πιο συγκεκριμένα στη Γερμανική, μπορεί να μάθει να διαβάζει και να κατανοεί παράλληλα αυθεντικά κείμενα. Φυσικά η συμβολή του δασκάλου είναι απαραίτητη στην επίτευξη του στόχου αυτού. Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τη Γλώσσα στο επίπεδο Β2 απαιτείται η κατανόηση των κύριων ιδεών ενός σύνθετου κειμένου, τόσο σχετικά με συγκεκριμένα όσο και πιο αφηρημένα θέματα. Επίσης απαιτούνται γνώσεις σχετικά με τον γερμανικό πολιτισμό, προκειμένου να μπορέσει ο μαθητής να κατανοεί τα αυθεντικά κείμενα που προαναφέρονται. Σήμερα εξαιτίας της παγκοσμιοποίησης θεωρείται προϋπόθεση η γνώση της ξένης γλώσσας καθώς και η προώθηση μίας διαπολιτισμικής κατανόησης σε όλους τους τομείς δράσης του ανθρώπου. Αυτή λοιπόν η εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη, ένα θεωρητικό και ένα πρακτικό. Αρχικά τίθενται οι θεωρητικές βάσεις της έρευνας όσον αφορά στην αναγνωστική ικανότητα στο μάθημα της ξένης γλώσσας. Σε αυτό το μέρος εξετάζονται τόσο διάφορες μέθοδοι διδασκαλίας, όσο και θεωρίες σχετικές με την αυτόνομη μάθηση, την αυθεντικότητα των κειμένων καθώς και τις στρατηγικές ανάγνωσης, βάση των οποίων προωθείται η αυτόνομη αναγνωστική ικανότητα των μαθητών. Στο δεύτερο μέρος, το πρακτικό κομμάτι της παρούσας εργασίας, μετατρέπεται η θεωρία σε πράξη και εξετάζονται με ένα υπόδειγμα διδασκαλίας, τα όσα θεωρητικά αποδείχθηκαν. Η μετάδοση και η επαναλαμβανόμενη εξάσκηση των στρατηγικών ανάγνωσης με βάση αυθεντικά κείμενα συντελούν, ώστε οι μαθητές να πετύχουν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα, δηλαδή την αυτόνομη μάθηση. Πέρα αυτού οι μαθητές εξοικειώθηκαν με πολιτισμικά στοιχεία της γερμανικής κουλτούρας και τέλος επηρεάστηκε θετικά η κοινωνική συμπεριφορά των μαθητών μέσα από τη διαδραστική μάθηση.
Appears in Collections:ΓΕΡ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
%CE%93%CE%95%CE%A9%CE%A1%CE%93%CE%99%CE%9F%CE%A5%20%CE%96%CE%A9%CE%97.pdf1.03 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.