Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/14597
Title: Die Schreibfertigkeit im DaF-Unterricht : Schreibubungen in den Lehrwerken Deutsch Konkret, Planet und Deutsche Sprachlehre fur Auslander
Authors: ΚΟΥΠΑΝΗ ΜΑΡΙΑ
Issue Date: 2007
Abstract: ΠερίληψηΟ γραπτός λόγος αποτελούσε ανέκαθεν σημείο διαμάχης στην διδασκαλία των ξένων γλωσσών. Μέχρι πριν από λίγα χρόνια ήταν υποβαθμισμένος και βρισκόταν σε μειονεκτικότερη θέση σε σχέση με τις άλλες δεξιότητες. Αποτελούσε απλώς μέσο για την επίτευξη άλλων διδακτικών σκοπών και στόχων. Τα τελευταία χρόνια όμως προσπαθεί να κερδίσει την θέση που του αξίζει μέσα στα πλαίσια ενός επικοινωνιακά προσανατολισμένου μαθήματος και να αποτελέσει βασικό στόχο της διδασκαλίας της ξένης γλώσσας.Θέμα αυτής της εργασίας είναι η κριτική και η ανάλυση των ασκήσεων γραπτού λόγου, που υπάρχουν στα διάφορα διδακτικά βιβλία, σύμφωνα με την τυπολογία του Kast. Τα βιβλία είναι γραμμένα σε διαφορετικές εποχές και ανήκουν σε διαφορετικές μεθόδους διδασκαλίας. Πρόκειται για τα βιβλία „Deutsch Konkret“ και „Planet“, που είναι σύγχρονα και ανήκουν στην επικοινωνιακή μέθοδο, και το βιβλίο «Deutsch Sprachlehre für Ausländer», που είναι γραμμένο σε μια εποχή, που οι στόχοι της διδασκαλίας περιοριζόταν στην μετάδοση των κανόνων της γραμματικής. Στόχος είναι να διαπιστωθεί σε ποιες ασκήσεις δίνεται περισσότερο βαρύτητα σε κάθε περίπτωση, καθώς και πως οι απαιτήσεις κάθε εποχής διαμορφώνουν και τις ασκήσεις γραπτού λόγου. Μέσα από τις ασκήσεις αυτές διαφαίνεται και η σύνδεση του γραπτού λόγου με τις άλλες δεξιότητες. Τέλος περιγράφονται σύντομα τα προβλήματα που συναντούν οι μαθητές κατά την παραγωγή γραπτού λόγου και τα λάθη που γίνονται.Στο θεωρητικό μέρος της εργασίας, που προηγείται, γίνεται μια προσπάθεια να βρεθούν ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στον γραπτό και τον προφορικό λόγο, να τονιστεί η σπουδαιότητα του γραπτού λόγου, καθώς και να φανεί η θέση του στην ιστορία και στην εξέλιξη των μεθόδων διδασκαλίας της ξένης γλώσσας. Οι απαιτήσεις κάθε εποχής διαμορφώνουν και τους στόχους διδασκαλίας. Σε κάποιες μεθόδους ο γραπτός λόγος αποτελεί το επίκεντρο της διδασκαλίας, ενώ σε κάποιες άλλες αποτελεί απλά μέσο για να επιτευχθούν άλλοι στόχοι.
Appears in Collections:ΓΕΡ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
%CE%9A%CE%9F%CE%A5%CE%A0%CE%91%CE%9D%CE%97%20%CE%9C%CE%91%CE%A1%CE%99%CE%91.pdf13.79 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.