Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/14578
Title: Lernstrategien und Autonomie Forderndes lernen in den Daf-Lehrwerken ''Deutsch ein Hit 1'' und ''Genial'' : eine empirische Untersuchung
Authors: ΣΟΦΙΑ ΣΤΕΡΓΙΟΥ
Issue Date: 2007
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗΑντικείμενο της μεταπτυχιακής μου εργασίας ήταν η αυτόνομη μάθηση και οι στρατηγικές μάθησης στα πλαίσια της εκμάθησης των Γερμανικών ως ξένης γλώσσας. Στο θεωρητικό μέρος ασχολήθηκα με την αυτόνομη μάθηση ως διδακτικό στόχο και τις στρατηγικές μάθησης ως προϋπόθεση για την επίτευξη αυτού του στόχου, ενώ στο πρακτικό μέρος ασχολήθηκα με την εφαρμογή αυτών των στόχων στα πλαίσια του μαθήματος. Στο πρώτο κεφάλαιο κατέγραψα τους κοινωνικοπολιτικούς λόγους, αλλά και τα συμπέρασματα νεότερων θεωριών που αφορούν τη μάθηση και που έφεραν στο επίκεντρο της συζήτησης την έννοια της αυτόνομης μάθησης. Συμπέρανα, ότι η αυτόνομη μάθηση ως ανάπτυξη υπεύθυνης στάσης εκ μέρους των μαθητών απέναντι στη μάθηση, θα πρέπει να είναι ένας βασικός διδακτικός στόχος και να προωθείται στα πλαίσια του μαθήματος. Κατόπιν κατέγραψα τους λόγους που δυσκολεύουν την εφαρμογή αυτού του στόχου στα πλαίσια της σημερινής σχολικής πραγματικότητας.Το δεύτερο κεφάλαιο είχε ως αντικείμενο τις στρατηγικές μάθησης και την σημασία τους για την επίτευξη του παραπάνου στόχου. Αφού ασχολήθηκα με τον ορισμό και τις διάφορες κατηγορίες στρατηγικών μάθησης, περιέγραψα τον τρόπο με τον οποίο αυτές μπορούν να διδαχθούν.Η ανάλυση και αξιόλογηση των διδακτικών βιβλίων genial και Deutsch ein Hit 1 στο τρίτο κεφάλαιο έδειξαν, ότι πρόκειται για συγγράματα, τα οποία προωθούν την αυτόνομη μάθηση και έχουν ενσωματώσει ικανοποιητικά στρατηγικές μάθησης στους διδακτικούς τους στόχους.Στο τελευταίο κεφάλαιο παρουσίασα τα αποτελέσματα μιας έρευνας που έκανα με μαθητές Γυμνασίου στην Κέρκυρα και που με οδήγησαν στο συμπέρασμα, ότι οι μαθητές γνωρίζουν μεν στρατηγικές μάθησης, χωρίς αυτό να μπορεί να αποδοθεί στο γεγονός, ότι αυτές διδάσκονται συστηματικά στα πλαίσια του μαθήματος των Γερμανικών. Κατέληξα στο συμπέρασμα, ότι η διδασκαλία στρατηγικών μάθησης και η προώθηση της αυτόνομης μάθησης θα πρέπει να αποτελούν βασικό στόχο όλων των μαθημάτων, ώστε να βοηθήσουν τους μαθητές στο να γίνουν πιο αυτόνομοι και υπεύθυνοι, ώστε να μπορέσουν στο μέλλον να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις μιας κοινωνίας, που συνεχώς αλλάζει.
Appears in Collections:ΓΕΡ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
%CE%A3%CE%A4%CE%95%CE%A1%CE%93%CE%99%CE%9F%CE%A5%20%CE%A3%CE%9F%CE%A6%CE%99%CE%91.pdf
  Restricted Access
963.65 kBUnknownView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.