Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/14110
Title: Les conceptions que les enseignants et les apprenants de F.L.E. se sont de l'evaluation [Cd-rom] : [Διπλωματική διατριβή]
Authors: ΞΑΝΘΑΚΟΥ ΕΛΕΝΗ
Issue Date: 22-Jan-2008
Abstract: Η παρούσα εργασία έχει σα στόχο τη μελέτη των αντιλήψεων μαθητών και εκπαιδευτικών για την αξιολόγηση, στα πλαίσια της διδασκαλίας / εκμάθησης της Γαλλικής γλώσσας στο Ελληνικό Δημόσιο Γυμνάσιο. Προκειμένου να καταγράψουμε τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών διερευνήσαμε τις πρακτικές αξιολόγησης που εφαρμόζουν. Οι πρακτικές αυτές όχι μόνο αντανακλούν τις αντιλήψεις τους αλλά και καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό τις αντίστοιχες των μαθητών. Επίσης, είναι άμεσα συνδεδεμένες με την επαρκή ή όχι ανάπτυξη κινήτρων μάθησης. Σχετικά με τις αντιλήψεις των μαθητών, λάβαμε υπόψη ότι αυτές δε διαμορφώνονται μόνο από τις πρακτικές αξιολόγησης των καθηγητών αλλά και από το κοινωνικό και οικογενειακό περιβάλλον. Σε κάθε περίπτωση, ο τρόπος με τον οποίο οι μαθητές αντιλαμβάνονται την έννοια της αξιολόγησης επιδρά και στην αποτελεσματικότητά της, που είναι άλλωστε βασικό ζητούμενο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η έρευνα που επιχειρήσαμε έδειξε ότι, αν και οι εκπαιδευτικοί συμφωνούν θεωρητικά με την αντίληψη ότι η αξιολόγηση έχει ως σκοπό τη βελτίωση της διδασκαλίας και της μάθησης, οι πρακτικές τους δε συμβάλλουν πάντα προς αυτή την κατεύθυνση. Οι μαθητές από την πλευρά τους, έχουν μια αρνητική στάση απέναντι στην αξιολόγηση την οποία αντιλαμβάνονται ως ένα μέσο ελέγχου των γνώσεων τους και πολύ συχνά την ταυτίζουν με τη βαθμολογία. Επιπλέον εκφράζουν τη δυσπιστία τους για το κατά πόσο η αξιολόγηση αντανακλά την πραγματική τους αξία. Θεωρούμε ότι οι αντιλήψεις εκπαιδευτικών και μαθητών πρέπει να λαμβάνονται υπόψη αν επιθυμούμε να θέσουμε την αξιολόγηση στην υπηρεσία της μάθησης. Ας διατυπώσουμε τη ευχή, η παρούσα εργασία να προκαλέσει το ενδιαφέρον για περαιτέρω έρευνα πάνω σε αυτό το θέμα.
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
XANTHAKOU%20ELENI.pdf
  Restricted Access
912.03 kBUnknownView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.