Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/14101
Title: Liaison entre enseignement primaire avec celui du secondaire [Διπλωματική διατριβή] [Cd-rom] : reflexions et perspectives sur le cas de F.L.E. en Grece
Authors: ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΑ ΣΤΑΪΚΟΥ
Issue Date: 22-Jan-2008
Abstract: Από το 1990, ένα κοινό στοιχείο των αναλυτικών προγραμμάτων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι η εισαγωγή ξένων γλωσσών. Σήμερα στα δημόσια ελληνικά δημοτικά σχολεία διδάσκονται η αγγλική, ως πρώτη ξένη γλώσσα και η γαλλική ή η γερμανική ως δεύτερη. Πιο συγκεκριμένα, η διδασκαλία της γαλλικής έχει εισαχθεί από το 2005 σε 219 δημοτικά σχολεία, ενώ το σχολικό έτος που διανύουμε η γαλλική ή η γερμανική διδάσκεται σε όλα τα δημοτικά δημόσια σχολεία της χώρας. Στην παρούσα εργασία εξετάζονται τα αναλυτικά προγράμματα της γαλλικής σε δημοτικό και γυμνάσιο και σχολιάζονται σημεία σύγκλισης και απόκλισης στους σκοπούς και στους στόχους τους. Διερευνάται η διασύνδεση, τόσο στη φιλοσοφία τους, όσο και στα επιμέρους θέματα που αφορούν αναλυτικά προγράμματα, όπως η σχεδίαση επιτελεστικών στόχων που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις και τα ενδιαφέροντα των μαθητών, καθώς και η ενσωμάτωση όλων των διδακτικών και μεθοδολογικών καινοτομιών που επιτρέπουν τη βελτίωση της εκπαίδευσης. Από τη μελέτη των αναλυτικών προγραμμάτων των δύο βαθμίδων εκπαίδευσης προκύπτει ότι στη φιλοσοφία σχεδιασμού τους δεν έχει ληφθεί υπόψη καμία αλληλεπίδραση του ενός από το άλλο. Έχουν σχεδιαστεί ανεξάρτητα και αυτόνομα, χωρίς να ευνοείται ιδιαίτερα η περαιτέρω διασύνδεσή τους. Στην εργασία λοιπόν, εξετάζονται η κατανόηση και παραγωγή γραπτού λόγου και ισχυροποιείται η υπόθεση αν το δημοτικό σχολείο μπορεί να λειτουργήσει ως προπαρασκευαστική φάση σε σύγκριση με την ύλη που διδάσκεται στο γυμνάσιο. Τίθεται το ερώτημα αν υπάρχει σχέση ανάμεσα στις δύο ύλες και αν όχι, σε τι ενέργειες να προβούμε ώστε να υπάρξει διασύνδεσή τους. Συγκεκριμένα, προτείνονται μέθοδοι θεραπείας της περιγραφείσας κατάστασης, οι οποίες μέσω της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής, της διαθεματικής προσέγγισης και των νέων τεχνολογιών φτάνουν στην καλύτερη επίτευξη των μαθησιακών στόχων με την κοινή στοχοθεσία και φιλοσοφία. Οι μαθητές αποκτούν δεξιότητες που συνδυάζουν τα δύο γνωστικά πεδία και συμμετέχουν σε δραστηριότητες και διδασκαλίες μέσα σε κλίμα πολυγλωσσικό και πολυπολιτισμικό.
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
STAIKOY%20KRYSTALIA.pdf
  Restricted Access
622.61 kBUnknownView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.