Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/13967
Title: Le blog en classe de FLE en tant que moyen pedagogique visant le developpement d une communication authentique et la dynamisation de l enseignement/apprentissage
Authors: ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΜΠΛΕΤΣΟΓΙΑΝΝΗ
Issue Date: 2007
Abstract: ΣΥΝΟΨΗΓια περισσότερο από μια δεκαετία, το σχολείο επιχειρεί ένα σταδιακό άνοιγμα στον κόσμο της πληροφορικής και στις τεχνολογίες της πληροφορίας και της επικοινωνίας. Χάρη στις προηγμένες εξελίξεις στο χώρο της τεχνολογίας που διαδραματίζονται κάθε χρόνο στις ολοένα και πιο διαδικτυακές κοινωνίες μας, οι εκπαιδευτικοί στοχεύουν να θέσουν τα οφέλη των πολυμέσων στην υπηρεσία της μάθησης, να διαφοροποιήσουν τις μορφές εκπαίδευσης και να προωθήσουν ενδιαφέρουσες παιδαγωγικές εμπειρίες.Η παρούσα διπλωματική εργασία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τις παραπάνω σκέψεις. Το ιστολόγιο (blog), μία από τις τελευταίες καινοτομίες στο χώρο της χρήσης του Ίντερνετ, αποτελεί ένα μέσο έκφρασης ολοένα και πιο διαδεδομένο στο διαδίκτυο χάρη στην απλότητα της χρήσης του. Ο στόχος της εργασίας είναι η διερεύνηση αυτού του ψηφιακού μέσου, εστιάζοντας στην παιδαγωγική του αξιοποίηση στο πλαίσιο της εκμάθησης της γαλλικής γλώσσας. Πιο συγκεκριμένα, η έρευνά μας επικεντρώνεται στην υλοποίηση ενός σχεδίου εργασίας, το οποίο περιλαμβάνει τη δημιουργία ιστολογίων από τους μαθητές τριών τάξεων της Γ' Γυμνασίου ενός ελληνικού δημόσιου σχολείου, έχοντας ως σκοπό να διαπιστώσουμε αν προσφέρει στον εκπαιδευτικό νέες δυνατότητες για να διαφοροποιήσει τις παιδαγωγικές μεθόδους του και να βελτιώσει, κατ'επέκταση, τις δεξιότητες των μαθητών του.Λαμβάνοντας υπόψη τις θεωρητικές αρχές της διδακτικής έρευνας, οι οποίες αποτέλεσαν θεμέλιο για τις μεθοδολογικές μας επιλογές και την αξιολόγηση της προτεινόμενης διαδικασίας μάθησης, παρουσιάσαμε τα αποτελέσματα της έρευνας σε συνάρτηση με τις αρχικές υποθέσεις μας που αφορούσαν την απόκτηση γνώσεων και ανάπτυξη δεξιοτήτων, τη διαφοροποιημένη παιδαγωγική προσέγγιση, την παροχή κινήτρων και ερεθισμάτων στους μαθητές και την προώθηση της συνεργατικής μάθησης.Η έρευνα που επιχειρήσαμε αποδεικνύει τη θετική της απήχηση στη μαθησιακή πορεία των μαθητών. Η ατμόσφαιρα συνεργασίας και στήριξης που χαρακτήριζε τις ομάδες των μαθητών τούς έκανε να ανακαλύψουν θετικά κίνητρα στη διδακτική διαδικασία. Επίσης, τα ιστολόγια των μαθητών, με τη μορφή της διαδικτυακής έκδοσης, προώθησαν την επικοινωνιακή προσέγγιση, θέτοντας τους μαθητές σε αυθεντικές επικοινωνιακές καταστάσεις, παρέχοντας έτσι την ευκαιρία προσέγγισης της σχολικής τάξης με τον κόσμο και αντίστροφα, έχοντας ως βασική προϋπόθεση κάθε εγχείρημα να συνοδεύεται από προσεκτικά οργανωμένη και κατάλληλη παιδαγωγική καθοδήγηση.Ας διατυπώσουμε την ευχή η εργασία αυτή να προκαλέσει το ενδιαφέρον για την παιδαγωγική αξιοποίηση των ιστολογίων, ώστε να λειτουργήσουν υποστηρικτικά στη διαδικασία της μάθησης αλλά και να αποτελέσουν μία σημαντική πρόκληση με στόχο τη βελτίωση των μελλοντικών πρακτικών εφαρμογών.Έννοιες - κλειδιά : ιστολόγιο, τεχνολογίες της πληροφορίας και της επικοινωνίας, διαφοροποιημένη παιδαγωγική προσέγγιση, κίνητρα μάθησης, σχέδια εργασίας, συνεργατική μάθηση
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.