Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/13517
Title: Developing and improving in-service teachers' competence in and use of the foreign language [Cd-rom] : theoretical foundations and training: [Διπλωματική διατριβή]
Authors: ΣΟΦΙΑ ΚΑΚΑΒΟΥΛΑ
Issue Date: 27-Aug-2008
Abstract: Τις τελευταίες δεκαετίες ο τομέας της εκπαιδευτικής επιμόρφωσης και ανάπτυξηςβρίσκεται στο επίκεντρο της προσοχής και υπάρχει πληθώρα επιμορφωτικών προγραμμάτωνγια καθηγητές, είτε προ-υπηρεσιακά είτε ενδοϋπηρεσιακά, που προσφέρονται και απόδημόσιους και από ιδιωτικούς φορείς. Γίνεται ολοένα και περισσότερο αντιληπτό ότι ηεπιμόρφωση και εκπαίδευση των καθηγητών θα πρέπει να είναι μια συνεχής διαδικασία,στην οποία οι καθηγητές που επιθυμούν να είναι ενήμεροι για όλες τις καινούριες τάσεις καιεξελίξεις, θα συμμετέχουν καθ όλη τη διάρκεια της καριέρας τους. Αυτό έχει σαναποτέλεσμα τη γενικότερη αναβάθμιση του σχεδιασμού και της υλοποίησης τωνεκπαιδευτικών επιμορφωτικών προγραμμάτων τα οποία επικεντρώνονται κυρίως σεθεωρητικά και μεθοδολογικά θέματα.Ένα πεδίο, όμως, που φαίνεται να είναι παραμελημένο είναι η συστηματική βελτίωσηκαι ανάπτυξη της γλωσσικής επάρκειας και ικανότητας των ίδιων των καθηγητών τηςΑγγλικής γλώσσας. Τα επιμορφωτικά προγράμματα για καθηγητές συνήθως θεωρούνδεδομένη τη γλωσσική ευχέρεια και ικανότητα των εκπαιδευτικών στην ξένη γλώσσα και,έτσι, δίνουν περισσότερη έμφαση σε θέματα θεωρίας και μεθοδολογίας. Ωστόσο, είναιπραγματικότητα ότι αρκετοί καθηγητές αισθάνονται άβολα όσον αφορά τη χρήση της ξένηςγλώσσας εντός και εκτός της τάξης. Η παρούσα έρευνα αποπειράται να εξετάσει το κατάπόσο σίγουροι αισθάνονται οι καθηγητές για τη γλωσσική τους επάρκεια, εάν ηαυτοπεποίθησή τους στη χρήση της ξένης γλώσσας επηρεάζει καθ οιονδήποτε τρόπο τιςεκπαιδευτικές τεχνικές τους και εάν πράγματι υπάρχει η ανάγκη για ενδοϋπηρεσιακάπρογράμματα επιμόρφωσης που θα στοχεύουν στη βελτίωση και ανάπτυξη της γλωσσικήςικανότητάς τους.Τα δεδομένα που υποστηρίζουν αυτή την έρευνα προέρχονται από τα ποσοτικάαποτελέσματα του ερωτηματολογίου και από τα ποιοτικά αποτελέσματα των συνεντεύξεωνμε καθηγητές Αγγλικών από δημόσια σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Από τηνανάλυση των στοιχείων μπορούμε να συμπεράνουμε ότι οι καθηγητές των δημόσιωνσχολείων χρειάζεται να συμμετάσχουν σε επιμορφωτικά προγράμματα που εμπεριέχουνδιδακτικό υλικό για τη βελτίωση της γλωσσικής τους ικανότητας και, γι αυτό, η παρούσαμελέτη προτείνει ένα πρόγραμμα επιμόρφωσης που στοχεύει στον τομέα της γλωσσικήςανάπτυξης των καθηγητών στην ξένη γλώσσα.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KAKABOULA%20SOFIA.pdf
  Restricted Access
4 MBUnknownView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.