Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/13366
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΕΛΕΝΗ ΚΟΛΛΙΟΥel
dc.date.accessioned2013-12-16T10:03:47Z-
dc.date.available2013-12-16T10:03:47Z-
dc.date.issued2007el
dc.date.submitted2007el
dc.identifier.urihttp://apothesis.eap.gr/handle/repo/13366-
dc.description.abstractΠερίληψηΣκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να διερευνήσει την πιθανότητα ένταξης της γραμματικής, η οποία αναμφίβολα αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο κάθε γλώσσας, μέσα σε ένα λεξιλογικό πλαίσιο. Πιο συγκεκριμένα ασχολήθηκε με: α) τον αντίκτυπο αυτής της αλλαγής οπτικής στο σχεδιασμό της παιδαγωγικής ύλης και β) το βαθμό στον οποίο το λεξιλογικά προσανατολισμένο εκπαιδευτικό υλικό θα μπορούσε να υποβοηθήσει την κατάκτηση της γραμματικής. Για το σκοπό αυτό, το εννοιολογικό πλαίσιο της λεγόμενης Λεξιλογικής Προσέγγισης (Lewis,1993) παρουσιάζεται στα πλαίσια των ευρημάτων της έρευνας σχετικά με την κατάκτηση της δεύτερης γλώσσας και, πιο συγκεκριμένα, σχετικά με το πώς οι νοητικές διεργασίες επηρεάζουν την κατάκτηση της δεύτερης γλώσσας και της γραμματικής της. Αυτό που έχει κατά παράδοση ονομαστεί γραμματική με την απολύτως περιορισμένη έννοια του όρου τοποθετείται σε μια νοητή ευθεία αποτελούμενη από «γραμματικοποιημένες» λέξεις. Για τους σκοπούς της παρούσας έρευνας απαιτήθηκε, ως εκ τούτου, αναδιάρθρωση κι επαναπροσδιορισμός των στοιχείων ενός δεδομένου προγράμματος σπουδών. Επίσης απαιτήθηκε η εκπόνηση σχετικού παιδαγωγικού υλικού το οποίο θα προσφερόταν στην άσκηση κατάλληλων, θεωρητικά βάσιμων μεθοδολογικών πρακτικών. Το παιδαγωγικό υλικό που παρουσιάζεται στο Κεφάλαιο 3 (βλέπε Παραρτήματα IV – IX), ασχολείται με μια εκ φύσεως προβληματική περιοχή της γραμματικής, συγκεκριμένα τα modal verbs, κι αποτελεί δείγμα του τι εννοούμε λέγοντας υλικό με λεξιλογικό προσανατολισμό. Στην προσπάθεια να δούμε σε ποιο βαθμό τέτοιου είδους υλικό υποβοηθά την κατάκτηση της γραμματικής με την ευρεία έννοια του όρου, τα αποτελέσματα ενός τεστ που δόθηκε σε μια ομάδα μαθητών γυμνασίου μέσου περίπου επιπέδου, οι οποίοι διδάχτηκαν με βάση το εν λόγω υλικό, αντιπαραβάλλονται με τα αποτελέσματα του τεστ που προηγήθηκε των μαθημάτων καθώς και με τα αποτελέσματα μιας άλλης ομάδας μαθητών αναλόγου επιπέδου που διδάχτηκαν με βάση το συμβατικό υλικό όπως προβλέπεται από το σχολικό εγχειρίδιο. Το παιδαγωγικό υλικό που εκπονήθηκε από τον καθηγητή βασίζεται στις θεμελιώδεις αρχές της Λεξιλογικής Προσέγγισης καθώς και στις ανάγκες των συγκεκριμένων μαθητών όπως τις αντιλαμβάνεται ο καθηγητής με βάση το ερωτηματολόγιο στα Παραρτήματα I και XI. Βρέθηκε ότι οι μαθητές που διδάχτηκαν με βάση το λεξιλογικό παιδαγωγικό υλικό εν τέλει ανέπτυξαν καλύτερη κατανόηση των σημασιολογικών και πραγματολογικών ιδιοτήτων των εν λόγω modal verbs. Αυτό που χρειάζεται να ερευνηθεί περαιτέρω είναι ο βαθμός στον οποίο τα αποτελέσματα της διδασκαλίας αυτού του είδους είναι διαρκή.el
dc.format.mediumΔοκίμιοel
dc.languageenen
dc.language.isoΑγγλικά-enel
dc.publisherΕλληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιοel
dc.titleLexis as a vehicle for the acquisition of grammar : implications for syllabus design with particular reference to greek secondary school learnersel
dc.typeΔιπλωματική εργασίαel
dc.language.iso2Ελληνικά-elel
dc.date.accepted2007el
dc.audienceΜεταπτυχιακή Ειδίκευση Καθηγητών Αγγλικής Γλώσσας (ΑΓΓ)el
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες



This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.