Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/13327
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΝΤΟΥΜΑΝΗ ΜΑΓΔΑΛΗΝΗel
dc.date.accessioned2013-12-16T10:03:19Z-
dc.date.available2013-12-16T10:03:19Z-
dc.date.issued2007el
dc.date.submitted2007el
dc.identifier.urihttp://apothesis.eap.gr/handle/repo/13327-
dc.description.abstractΠΕΡΙΛΗΨΗΗ διδασκαλία του προφορικού λόγου είναι ίσως το πιο παραμελημένο κομμάτι στη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας, καθώς σύμφωνα με τις παραδοσιακές διδακτικές πρακτικές δίδεται μεγαλύτερη έμφαση στην εκμάθηση της γραμματικής της γλώσσας και λιγότερη στην απόκτηση ευχέρειας λόγου. Τέτοιες πρακτικές ακολουθούνται σε πολλές περιπτώσεις στα δημόσια ελληνικά σχολεία, ακόμη και σήμερα και ως εκ τούτου η διδασκαλία του προφορικού λόγου τείνει σε ένα βαθμό να υποβαθμίζεται. Γι' αυτό ευθύνονται, μεταξύ άλλων, τόσο η χρήση βιβλίων που κατά ένα μεγάλο μέρος δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες των μαθητών, όσο και η έλλειψη γνώσης της σωστής μεθοδολογίας και της εφαρμογής πιο επικοινωνιακών πρακτικών από την πλευρά των καθηγητών. Ωστόσο, η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας σημαίνει πάνω από όλα επικοινωνία με άλλους ανθρώπους. Είναι λοιπόν εξαιρετικής σημασίας να μπορέσουν οι μαθητές μέσα στο σχολικό περιβάλλον να αποκτήσουν τη δεξιότητα του προφορικού λόγου όσο καλύτερα γίνεται. Εξάλλου βασικός στόχος του αναλυτικού προγράμματος είναι η ανάπτυξη των επικοινωνιακών δεξιοτήτων και της ικανότητας των μαθητών να χρησιμοποιούν την αγγλική γλώσσα σε πραγματικές επικοινωνιακές καταστάσεις. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η αξιολόγηση του τρόπου με τον οποίο παρουσιάζεται η διδασκαλία του προφορικού λόγου σε κάποια βιβλία που χρησιμοποιούνται ευρέως στα δημόσια γυμνάσια με επίκεντρο το επίπεδο των αρχάριων μαθητών. Για την αξιολόγηση αυτή ελήφθησαν υπόψη τα εξής: πρώτον οι αντιλήψεις αλλά και οι διδακτικές πρακτικές που ακολουθούν καθηγητές της δημόσιας εκπαίδευσης, όπως αυτές καταγράφηκαν σε μια περιορισμένης έκτασης έρευνα που διεξήχθη στην περιοχή της δυτικής Κρήτης, δεύτερον κάποιες βασικές έννοιες που απαρτίζουν τη γενικότερη θεωρία της διδασκαλίας του προφορικού λόγου και τρίτον το αναλυτικό πρόγραμμα για την διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας που ισχύει για τα δημόσια γυμνάσια.Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν έλλειψη γνώσης της κατάλληλης μεθοδολογίας για την διδασκαλία του προφορικού λόγου από την πλευρά των καθηγητών. Επίσης οι επικοινωνιακές δραστηριότητες που περιέχονται στα διδακτικά βιβλία εμφανίζουν αδυναμίες στον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζονται, δομούνται και εφαρμόζονται στην αίθουσα. Για αυτό το λόγο η εργασία καταλήγει με μια σειρά προτάσεων για την τροποποίηση κάποιων δραστηριοτήτων, με βάση τις καταγεγραμμένες αδυναμίες, στοχεύοντας στην πιο αποτελεσματική ανάπτυξη της παραγωγής του προφορικού λόγου και της επικοινωνιακής ικανότητας γενικότερα.el
dc.format.mediumΔοκίμιοel
dc.languageenen
dc.language.isoΑγγλικά-enel
dc.publisherΕλληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιοel
dc.titleEvaluation of the speaking component in elementary course books used in public junior high schoolsel
dc.typeΔιπλωματική εργασίαel
dc.language.iso2Ελληνικά-elel
dc.date.accepted2007el
dc.audienceΜεταπτυχιακή Ειδίκευση Καθηγητών Αγγλικής Γλώσσας (ΑΓΓ)el
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
%CE%9D%CE%A4%CE%9F%CE%A5%CE%9C%CE%91%CE%9D%CE%97%20%CE%9C%CE%91%CE%93%CE%94%CE%91%CE%9B%CE%97%CE%9D%CE%97.pdf
  Restricted Access
14.98 MBUnknownView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.