Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/13323
Title: Designing an EAP foundation course for students of the department of intarnational and european studies at the university of Piraeus
Authors: ΜΠΑΡΔΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
Issue Date: 2007
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗΣτην Ελληνική πραγματικότητα, το μάθημα της Αγγλικής γλώσσας στα Δημόσια Πανεπιστήμια δεν έχει την ίδια βαρύτητα με τα μαθήματα που άπτονται του αντικειμένου σπουδών των φοιτητών. Αντιθέτως, στο Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Πειραιά, το μάθημα της Αγγλικής γλώσσας θεωρείται εξίσου σημαντικό με τα υπόλοιπα μαθήματα στην εκτίμηση της συνολικής επίδοσης των φοιτητών. Ένα συγκεκριμένο πρόβλημα όμως που αφορά στην πρόοδο των φοιτητών έχει εμφανιστεί, καθώς υπάρχουν διαφορές ως προς την διαδικασία εισαγωγής στο Τμήμα τόσο ανάμεσα στους αποφοίτους Ελληνικών Λυκείων όσο και μεταξύ αποφοίτων και μη-αποφοίτων Ελληνικών Λυκείων (αλλοδαποί φοιτητές κυρίως). Πιο συγκεκριμένα, το επίπεδο γνώσης της Αγγλικής γλώσσας μερίδας αποφοίτων Ελληνικών Λυκείων καθώς και όλων των αλλοδαπών φοιτητών δεν αξιολογείται μέσω επίσημων εξετάσεων, κάτι το οποίο οδηγεί σε ανομοιογενείς ομάδες φοιτητών όσον αφορά στο επίπεδο γνώσης της Αγγλικής. Επιπλέον, τα επίσημα αρχεία επίδοσης των φοιτητών δείχνουν ότι οι αλλοδαποί φοιτητές κυρίως, δυσκολεύονται να ολοκληρώσουν επιτυχώς τα μαθήματα Αγγλικής γλώσσας που διδάσκονται στο τμήμα τους. Θεωρήθηκε λοιπόν ότι ένα κατάλληλα σχεδιασμένο Προπαρασκευαστικό μάθημα της Αγγλικής γλώσσας για Ακαδημαϊκούς Σκοπούς θα μπορούσε να αποτελέσει μία καλή λύση, προκειμένου να επιτευχθεί μία ομογενοποίηση των διαφορετικών επιπέδων γνώσης της Αγγλικής ανάμεσα στους φοιτητές.Ο σχεδιασμός αυτού του Προπαρασκευαστικού μαθήματος βασίζεται στην χρήση πολλαπλών μεθόδων έρευνας, τεχνική γνωστή και ως «τριγωνισμός». Έτσι, η μελέτη που αφορά στις ανάγκες των φοιτητών στηρίζεται σε δεδομένα προερχόμενα τόσο από τους ίδιους τους φοιτητές όσο και από τον Επικεφαλή του Τομέα Αγγλικής Γλώσσας του Τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών. Επιπλέον, εμπεριστατωμένη έρευνα μέσω του Διαδικτύου συνεισέφερε πολύτιμες πληροφορίες ως προς την δομή και την οργάνωση αναγνωρισμένων Προπαρασκευαστικών μαθημάτων που προσφέρονται σε Πανεπιστήμια και Κολλέγια του Ηνωμένου Βασιλείου. Δεδομένου ότι ο αριθμός των αλλοδαπών φοιτητών που γίνονται δεκτοί στα Ελληνικά Πανεπιστήμια ολοένα και αυξάνεται, τα Προπαρασκευαστικά μαθήματα της Αγγλικής γλώσσας για Ακαδημαϊκούς Σκοπούς είναι πολύ πιθανό να αποτελέσουν κομμάτι της Ελληνικής Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ανεβάζοντας το επίπεδο της διδασκαλίας της Αγγλικής, και παράλληλα προσφέροντας ουσιαστική βοήθεια στους φοιτητές. Επομένως, η συγκεκριμένη εργασία μπορεί να λειτουργήσει ως εφαλτήριο για τους καθηγητές της Αγγλικής γλώσσας για Ακαδημαϊκούς Σκοπούς που βρίσκονται σε παρόμοια κατάσταση, και που θα ήθελαν να διεξάγουν περαιτέρω έρευνα ώστε να ικανοποιήσουν τις πιθανόν διαφορετικές ανάγκες των δικών τους φοιτητών.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
%CE%9C%CE%A0%CE%91%CE%A1%CE%94%CE%97%20%CE%91%CE%9D%CE%91%CE%A3%CE%A4%CE%91%CE%A3%CE%99%CE%91.pdf
  Restricted Access
574.72 kBUnknownView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.