Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/eap/496
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΣΤΕΡΓΙΟΥ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ (ΔΙΔΑΚΤΟΡΑΣ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ SURREY)el
dc.contributor.authorΣΙΓΑΛΑ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ (ΛΕΚΤΟΡΑΣ, ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ)el
dc.contributor.editorΜΑΡΟΥΔΑΣ, ΛΕΩΝΙΔΑΣ (ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ, ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ)el
dc.contributor.otherΑΓΙΟΜΥΡΙΑΝΑΚΗΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ (ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ, ΣΧΟΛΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ)el
dc.coverage.spatialΜελέτη περίπτωσης-Yield Management των Aldemar Hotels & Spa: 2 ώρες ανάγνωση της μελέτης περίπτωσης, 3 ώρες μελέτη του συμπληρωματικού υλικού που παρέχεται (εξωτερικοί σύνδεσμοι), 1 ώρα επίλυσης – απάντηση στις ερωτήσεις. - Μελέτη περίπτωσης-Διοικώντας ανθρώπους με διαφορετικά χαρακτηριστικά και προφίλ: η περίπτωση της ξενοδοχειακής εταιρίας Marriott: 1 ώρα ανάγνωση της μελέτης περίπτωσης, 2 ώρες μελέτη του συμπληρωματικού υλικού που παρέχεται (εξωτερικοί σύνδεσμοι), 1 ώρα επίλυσης – απάντηση στις ερωτήσεις. - Μελέτη περίπτωσης-Διαδικασία ανάπτυξης νέων προϊόντων και προσαρμογή τους στις προτιμήσεις των καταναλωτών από διαφορετικές χώρες: η μελέτη περίπτωσης γευμάτων ισορροπημένου τρόπου ζωής της McDonalds: 2 ώρες ανάγνωση της μελέτης περίπτωσης, 2 ώρες μελέτη του συμπληρωματικού υλικού που παρέχεται (εξωτερικοί σύνδεσμοι), 1 ώρα επίλυσης – απάντηση στις ερωτήσεις. - Μελέτη περίπτωσης-Διαχείριση Αποδόσης: η μελέτη περίπτωσης του εστιατορίου Celine: 2 ώρες ανάγνωση της μελέτης περίπτωσης, 3 ώρες μελέτη του συμπληρωματικού υλικού που παρέχεται (εξωτερικοί σύνδεσμοι), 1 ώρα επίλυσης – απάντηση στις ερωτήσεις. - Μελέτη περίπτωσης-Διοίκηση Ολικής Ποιότητας: η μελέτη περίπτωσης του ξενοδοχείου Ritz Carlton: 2 ώρες ανάγνωση της μελέτης περίπτωσης, 3 ώρες μελέτη του συμπληρωματικού υλικού που παρέχεται (εξωτερικοί σύνδεσμοι), 1 ώρα επίλυσης – απάντηση στις ερωτήσεις. - Μελέτη περίπτωσης-Οριζόντια και κάθετη ολοκλήρωση στην τουριστική βιομηχανία και η διεθνοποίηση τουριστικών υπηρεσιών: η περίπτωση του τουρ οπεράτορ TUI AG: 1 ώρα ανάγνωση της μελέτης περίπτωσης, 3 ώρες μελέτη του συμπληρωματικού υλικού που παρέχεται (εξωτερικοί σύνδεσμοι), 1 ώρα επίλυσης – απάντηση στις ερωτήσεις. (74 Σελίδες + 19 Εικόνες)el
dc.date.accessioned2009-02-26T08:21:05Zel
dc.date.accessioned2013-12-13T12:30:56Z-
dc.date.available2009-02-26T08:21:05Zel
dc.date.available2013-12-13T12:30:56Z-
dc.date.issued2008el
dc.identifier.urihttp://apothesis.eap.gr/handle/eap/496-
dc.descriptionΗ ανάλυση των εννοιών που περιλαμβάνονται στο εκπαιδευτικό υλικό της ΔΤΕ60 ακολουθεί τις περισσότερες φορές μια πολύ θεωρητική προσέγγιση, η οποία στερείται την παρουσίαση των εννοιών από μια πρακτική πλευρά. Μέσω των μελετών περίπτωσης, ο φοιτητής έρχεται σε επαφή με διάφορα παραδείγματα από την επιχειρηματική πραγματικότητα με αποτέλεσμα να κατανοεί περισσότερο και καλύτερα τόσο την ερμηνεία όσο και πρακτική εφαρμογή των διάφορων επιχειρησιακών πρακτικών. Επιπρόσθετα, οι μελέτες περίπτωσης στηρίζονται και αναλύουν το θεωρητικό πλαίσιο στο οποίο βασίζονται, με αποτέλεσμα να συμπληρώνουν και να εμπλουτίζουν το περιεχόμενο του εκπαιδευτικού υλικού. Με άλλα λόγια, οι μελέτες περίπτωσης εφοπλίζουν τον φοιτητή τόσο με τις απαραίτητες γνώσεις όσο και κατάλληλες εμπειρίες έτσι ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις ενός μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών αλλά τις επαγγελματικής ζωής.el
dc.description.abstractΈξι μελέτες περίπτωσης αναλύουν και παρουσιάζουν τόσο τον στρατηγικό σχεδιασμό όσο και την υλοποίηση-εφαρμογή των παρακάτω επιχειρησιακών πρακτικών και λειτουργιών: Yield Management, ολική ποιότητα, διοίκηση πολυπολιτισμικού προσωπικού, σχεδιασμός νέων προϊόντων, έλεγχος και βελτίωση απόδοσης, καθετοποίηση και διεθνοποίηση επιχειρήσεων. Οι μελέτες αναφέρονται σε ελληνικές και πολυεθνικές τουριστικές επιχειρήσεις.el
dc.language.isoelel
dc.relationΜελέτη περίπτωσης-Yield Management των Aldemar Hotels & Spa: Η μελέτη αυτή περίπτωσης συμπληρώνει και εμπλουτίζει το υπάρχον εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο δεν αναλύει την έννοια αυτή σε αρκετό βάθος (αφιερώνεται μόνο 1 ½ σελίδα στο βιβλίο ΤΟΜΟΣ Β: ενότητα 2.6). - Μελέτη περίπτωσης-Διοικώντας ανθρώπους με διαφορετικά χαρακτηριστικά και προφίλ: η περίπτωση της ξενοδοχειακής εταιρίας Marriott: Συμπληρώνει το περιεχόμενο του εκπαιδευτικού υλικού όσον αφορά τη σημασία του ανθρώπινου δυναμικού για την παροχή ποιοτικών τουριστικών υπηρεσιών. Το βιβλίο τονίζει και αναλύει το ρόλο του προσωπικού, αλλά δεν ερμηνεύει και δεν τονίζει την επίδραση του παράγοντα κουλτούρα (τόσο των πελατών όσο και του ανθρώπινου δυναμικού) στην αξιολόγηση και παροχή ποιότητας υπηρεσιών. Η μελέτη αυτή περίπτωσης αναλύει τις τελευταίες έννοιες και δίνει μέσω της παράθεσης αρκετών παραδειγμάτων πολιτικών διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού πώς μια πολυεθνική ξενοδοχειακή επιχείρηση αξιοποιεί και διαχειρίζεται δίκαια την διαφορετικότητα του ανθρώπινου δυναμικού της ώστε να επιτύχει υψηλή ποιότητα και ικανοποίηση της πελατείας της. Η μελέτη περίπτωσης επίσης συνδέει και εξηγεί στον φοιτητή τις σύγχρονες τάσεις και εξελίξεις στην οικονομία και κοινωνία (π.χ. ευέλικτη εργασία και οικονομικοί μετανάστες) με τις πρακτικές βελτίωσης της απόδοσης των τουριστικών επιχειρήσεων (ΤΟΜΟΣ A: ενότητες 7.2 και 8). - Μελέτη περίπτωσης-Διαδικασία ανάπτυξης νέων προϊόντων και προσαρμογή τους στις προτιμήσεις των καταναλωτών από διαφορετικές χώρες: η μελέτη περίπτωσης των γευμάτων ισορροπημένου τρόπου ζωής της McDonalds: Συμπληρώνει και εμπλουτίζει το εκπαιδευτικό υλικό το οποίο αναλύει την έννοια ανάπτυξης νέων προϊόντων με έναν πολύ περιορισμένο και θεωρητικό τρόπο. Η μελέτη περίπτωσης εκτός από την πρακτική ανάλυση της έννοιας αυτής, συνδέει και παρουσιάζει επίσης την αναγκαιότητα ανάπτυξης νέων προϊόντων με την ικανοποίηση της ζήτησης (ΤΟΜΟΣ Β: ενότητες 1.6 , 5.1, 5.2 και 5.3). - Μελέτη περίπτωσης-Διαχείριση Αποδόσης: η μελέτη περίπτωσης του εστιατορίου Celine: Αναλύει σε τόσο θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο τον σχεδιασμό και εφαρμογή ενός συστήματος μέτρησης, ελέγχου και βελτίωσης απόδοσης σε ένα ελληνικό εστιατόριο. Έτσι, ενώ το εκπαιδευτικό υλικό περιορίζεται στον έλεγχο αποθεμάτων και εργατικών εξόδων, η μελέτη περίπτωσης παρέχει μια πιο ολοκληρωμένη προσέγγιση μέτρησης και βελτίωσης απόδοσης καθώς παρουσιάζει και αναλύει το παραγωγικό σύστημα ενός εστιατορίου σαν ένα οργανικό σύνολο τριών αλληλοεξαρτώμενων υποσυστημάτων (συμπεριλαμβανομένου και αυτού των αποθεμάτων) (ΤΟΜΟΣ A: κεφάλαιο 6 ΤΟΜΟΣ Β: ενότητα 5.6). - Μελέτη περίπτωσης-Διοίκηση Ολικής Ποιότητας: η μελέτη περίπτωσης του ξενοδοχείου Ritz Carlton: Εμπλουτίζει το εκπαιδευτικό υλικό παρουσιάζοντας αναλυτικά πώς μια ξενοδοχειακή αλυσίδα εφαρμόζει ένα σύστημα ολικής ποιότητας. Έτσι, ενώ το εκπαιδευτικό υλικό δίνει αρκετό θεωρητικό υλικό για το τι είναι ποιότητα και τι είδους συστήματα διασφάλισης και βραβεία ποιότητας υπάρχουν, η μελέτη περίπτωσης το συμπληρώνει δίνοντας ένα αληθινό παράδειγμα για το πώς αυτά εφαρμόζονται (ΤΟΜΟΣ Α: ενότητες 8.3 και 8.4 ΤΟΜΟΣ Β: ενότητα 3). - Μελέτη περίπτωσης-Οριζόντια και κάθετη ολοκλήρωση στην τουριστική βιομηχανία και η διεθνοποίηση τουριστικών υπηρεσιών: η περίπτωση του tour operator TUI AG: συμπληρώνει το εκπαιδευτικό υλικό δίνοντας πιο πρόσφατα και επικαιροποιημένα στοιχεία σχετικά με την ολοκλήρωση του ταξιδιωτικού κλάδου. Επίσης, ενώ το βιβλίο ερμηνεύει θεωρητικά το τι είναι και ποια μπορεί να είναι τα επιχειρησιακά οφέλη από την καθετοποίηση ταξιδιωτικών επιχειρήσεων, η μελέτη περίπτωσης χρησιμοποιεί το παράδειγμα του tour operator TUI έτσι ώστε να δείξει και πρακτικά πώςωτα οφέλη αυτά πραγματοποιούνται και τι επιπτώσεις έχουν στην τουριστική ζήτηση και προσφορά. Η μελέτη περίπτωσης επίσης συμπληρώνει το εκπαιδευτικό υλικό δείχνοντας τη σύνδεση της καθετοποίησης με στρατηγικές διεθνοποίησης (ΤΟΜΟΣ Γ: κεφάλαιο 2).el
dc.relation.requiresΜελέτη περίπτωσης-Yield Management των Aldemar Hotels & Spa: Πριν την μελέτη της περίπτωσης ο φοιτητής θα πρέπει να έχει μελετήσει το αντίστοιχο κεφάλαιο – ενότητα στο βιβλίο (ΤΟΜΟΣ Β: ενότητα 2.6) και να έχει κατανοήσει τον τρόπο υπολογισμού του δείκτη του Yield Management. - Μελέτη περίπτωσης-Διοικώντας ανθρώπους με διαφορετικά χαρακτηριστικά και προφίλ: η περίπτωση της ξενοδοχειακής εταιρίας Marriott: Πριν την μελέτη της περίπτωσης ο φοιτητής θα πρέπει να έχει μελετήσει τα παρακάτω σχετικά κεφάλαια – ενότητες από τα βιβλία του εκπαιδευτικού υλικού: ΤΟΜΟΣ A: ενότητες 7.2 και 8. Σημαντικό είναι να έχει κατανοήσει ο φοιτητής το ρόλο και τη σημασία του ανθρώπινου δυναμικού στην παροχή ποιότητας υπηρεσιών, καθώς και το ότι η αξιολόγηση και ερμηνεία της έννοιας ποιότητας υπηρεσιών είναι αρκετά υποκειμενική και έτσι εύκολα επηρεασμένη από την κουλτούρα και προφίλ των δυο συμβαλλόμενων μερών στην παροχή υπηρεσιών, δηλ. των πελατών και του ανθρώπινου δυναμικού. - Μελέτη περίπτωσης-Διαδικασία ανάπτυξης νέων προϊόντων και προσαρμογή τους στις προτιμήσεις των καταναλωτών από διαφορετικές χώρες: μελέτη περίπτωσης των γευμάτων ισορροπημένου τρόπου ζωής της McDonalds: Πριν την μελέτη της περίπτωσης ο φοιτητής θα πρέπει να διαβάσει τα παρακάτω σχετικά κεφάλαια – ενότητες από το βιβλίο: ΤΟΜΟΣ Β: ενότητες 1.6, 5.1, 5.2 και 5.3. Ο φοιτητής θα πρέπει να γνωρίζει τους λόγους ανάπτυξης νέων προϊόντων και τα χαρακτηριστικά – ιδιαιτερότητες των λειτουργιών και του προϊόντος των επιχειρήσεων εστίασης. - Μελέτη περίπτωσης-Διαχείριση Αποδόσης: η μελέτη περίπτωσης του εστιατορίου Celine: Πριν την μελέτη της περίπτωσης ο φοιτητής θα πρέπει να διαβάσει τα παρακάτω σχετικά κεφάλαια και ενότητες: ΤΟΜΟΣ A: κεφάλαιο 6, και ΤΟΜΟΣ Β: ενότητα 5.6. Συγκεκριμένα, ο φοιτητής θα πρέπει να γνωρίζει τη διαδικασία και δείκτες ελέγχου που παρέχονται. - Μελέτη περίπτωσης-Διοίκηση Ολικής Ποιότητας: η μελέτη περίπτωσης του ξενοδοχείου Ritz Carlton: Πριν την μελέτη της περίπτωσης ο φοιτητής θα πρέπει να διαβάσει τα παρακάτω σχετικά κεφάλαια και ενότητες: ΤΟΜΟΣ Α: ενότητες 8.3 και 8.4 και ΤΟΜΟΣ Β: ενότητα 3. Ο φοιτητής θα πρέπει να έχει κατανοήσει την έννοια της ποιότητας υπηρεσιών και τα διάφορα συστήματα διασφάλισης ποιότητας και βραβεία ποιότητας που δίνονται και αναλύονται. - Μελέτη περίπτωσης-Οριζόντια και κάθετη ολοκλήρωση στην τουριστική βιομηχανία και η διεθνοποίηση τουριστικών υπηρεσιών: η περίπτωση του tour operator TUI AG: Πριν την μελέτη της περίπτωσης ο φοιτητής θα πρέπει να διαβάσει τα παρακάτω σχετικά κεφάλαια και ενότητες: ΤΟΜΟΣ Γ: κεφάλαιο 2. Είναι αναγκαίο πριν την ανάγνωση της μελέτης περίπτωσης η κατανόηση των διάφορων μορφών καθετοποίησης και των πλεονεκτημάτων τους.el
dc.subjectβελτιστοποίηση εσόδων, τιμολογιακή πολιτική, δυναμικότητα, τουριστική ζήτηση, ανθρώπινο δυναμικό, κουλτούρα, νέο προϊόν, απόδοση, δείκτες απόδοσης, παραγωγικότητα, ικανοποίηση, ολική ποιότητα, κύκλοι ποιότητας, ποιότητα υπηρεσιών, οριζόντια ολοκλήρωση, κάθετη ολοκλήρωση, διεθνοποίηση, στρατηγικές επενδύσεων, yield management, pricing policy, capacity, tourism demand, human resources , culture, new product, performance, performance metrics, productivity, satisfaction, total quality, quality circles, service quality, horizontal integration, vertical integration, internationalization, investment strategiesel
dc.titleΜελέτες Περίπτωσηςel
dc.typeHypertextel
dc.audienceΔΤΕ60 Διοίκηση Τουρισμού και Τουριστικών επιχειρήσεωνel
Appears in Collections:ΔΤΕ60 Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Υλικό (ΨΕΥ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
dte 60_sigala.zip
  Restricted Access
9 MBUnknownView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.